Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 24.07.2019

KW_TAGS

Zyski wielu firm są ograniczane przez koszty, jakie przedsiębiorcy ponoszą w związku z zatrudnianiem pracowników. Firmy nie istnieją bez pracowników, którzy generują zyski, jednocześnie jednak obsługa pracownicza wiąże się z wydatkami. Największe koszty związane są z dużym nakładem czasu, którego wymaga obsługa pracowników Jak zatem ograniczyć te nakłady? Możliwości są różne, a jednym z rozwiązań problemu jest pośrednictwo pracy. Spieszymy z wyjaśnieniami.

Oszczędź na rekrutacji

Koszty związane z obsługą pracownika pojawiają się jeszcze przed jego zatrudnieniem. Rekrutacja bywa kosztowna, głównie ze względu na nakłady czasowe, niezbędne, aby znaleźć odpowiednich wykonawców. Najpierw trzeba zrobić rozeznanie, gdzie szukać właściwych kandydatów, później należy ich zachęcić do aplikacji na dane stanowisko, po czym przychodzi czas na zrobienie selekcji i zaproszenie wybranych kandydatów na rozmowy kwalifikacyjne. Oczywiście rozmowy również pochłaniają ogrom czasu. Z pewnością częściowym rozwiązaniem problemu jest właściwe zorganizowanie rekrutacji. Po pierwsze mowa tu o zleceniu procesu poszukiwania kandydatów pracownikowi, który jest specjalistą w tej dziedzinie i wie, gdzie ich szukać. Ponadto, warto przygotować szczegółowe i klarowne ogłoszenie, które przyciągnie jedynie kandydatów realnie zainteresowanych danym stanowiskiem. Nie sposób jednak jakkolwiek skrócić czas wydatkowany na rozmowy rekrutacyjne. Należy przeprowadzać je szczegółowo i bez pośpiechu, aby możliwe było wyselekcjonowanie wykwalifikowanych kandydatów. Wydaje się zatem, że lepszym rozwiązaniem problemu jest zlecenie rekrutacji wyspecjalizowanej firmie. Przeprowadzają ją dzisiaj niektóre przedsiębiorstwa zajmujące się pośrednictwem pracy, które jednak znacząco różnią się od zwyczajnych pośredników, którzy tylko kojarzą pracowników z pracodawcami.

Pośrednictwo pracy to dopiero początek

Nowoczesne, wszechstronne agencje pośrednictwa do kwestii rekrutacji podchodzą bardzo profesjonalnie i kompleksowo. Klasyczne agencje przyjmują jedynie zgłoszenia pracowników i przesyłają je do pracodawców, którzy poszukują rąk do pracy. My jednak mówimy o firmach, które z własnej inicjatywy poszukują pracowników spełniających ściśle określone przez pracodawcę kryteria. Następnie w imieniu przedsiębiorcy, tego typu agencja pośrednictwa pracy przeprowadza rozmowy kwalifikacyjne, aby ostatecznie wyselekcjonować odpowiednich kandydatów. Ostatnim etapem rekrutacji jest podpisanie umowy, czym również zajmuje się agencja.

Pośrednictwo pracy w nowoczesnym wydaniu nie kończy się na rekrutacji. Agencja zajmuje się pełną obsługą pracownika, przez co pracodawca nie traci czasu na odnawianie umowy, opłacanie składek i inne obowiązki, jakie generuje zatrudnienie pracownika. Oczywiście kompleksowe pośrednictwo pracy nie jest usługą darmową. Przedsiębiorca regularnie opłaca faktury, które wystawia mu agencja. Oprócz wynagrodzenia dla pracownika, faktury zawierają również prowizję. Jednak podsumowując koszty pośrednictwa i zestawiając je z czasem, jaki przedsiębiorca musi poświęcić na samodzielną rekrutację i obsługę pracownika, dowiadujemy się, że pośrednictwo pracy to usługa, która bez wątpienia się opłaca.

Partnerem artykułu jest ATERIMA WORK - agencja oferująca pośrednictwo pracy.

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Wolontariat pracowniczy coraz ważniejszym narzędziem motywacyjnym

35 proc. polskich menadżerek i menadżerów uważa wolontariat kompetencji za jedno z najlepszych narzędzi CSR w pracy.

brc-szkolenia

Certyfikat BRC- gwarancja bezpieczeństwa

Z czasem BRC zyskał na zaufaniu innych krajów i obecnie jest wykorzystywany na całym świecie.

Zabezpieczenie należności

Ubezpieczenie należności

Nawet prężnie rozwijająca się firma może znaleźć się w niezwykle trudnej sytuacji, kiedy jej kontrahenci przestaną opłacać otrzymywane faktury. W...

Czy emigracja jeszcze się opłaca?

Tuż po wejściu do Unii Europejskiej Polacy masowo wyjeżdżali z kraju, głównie do Irlandii i Wielkiej Brytanii. Przez ostatnie lata ten trend wyraźnie...

Czym zajmuje sie firma eventowa

Firma eventowa – dlaczego warto korzystać z jej usług?

Organizacja tak kompleksowego przedsięwzięcia, jakim są eventy firmowe, to niełatwe zadanie wymagające dużego doświadczenia i zaangażowania. Mało która...

instore marketing

7 błędów popełnianych w komunikacji in-store.

Odpowiednie dopasowanie komunikatów, mechanik promocyjnych i formatów komunikacji może znacząco wpłynąć na wzrost sprzedaży.

Drukarki informacja prasowa

Lexmark prezentuje najnowszą generację urządzeń do druku w formacie A3

Lexmark International, światowy lider w obszarze przetwarzania obrazów, zaprezentował dziś kolejną generację laserowych drukarek kolorowych A3 oraz...

dotPR

Polska firma, która zrewolucjonizowała rynek mebli na wymiar

Polskie meble biją rekordy sprzedaży za granicą i są istotną częścią krajowej gospodarki. Z analiz Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów wynika,...