Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 11.02.2019

KW_TAGS

brc-szkolenia

Z czasem BRC zyskał na zaufaniu innych krajów i obecnie jest wykorzystywany na całym świecie.

Cały standard BRC podzielony jest na zbiór zaleceń oraz wytycznych dla firm z sektora spożywczego.

Posiadanie przez firmę certyfikatu BRC w obrębie marki lub danego produktu jest dowodem na prawidłowe przejście testów jakościowych badanego przedmiotu, który finalnie uznawany jest za bezpieczny dla konsumentów.

Kiedy certyfikat BRC FOOD jest konieczny, a kiedy nie?

Jeśli chcemy rozwinąć działalność firmy w obrębie dystrybucji wytwarzanych przez nas produktów na Wielką Brytanię lub zostać dostawcą na tym terenie, wówczas certyfikat jest niezbędny.

W przypadku produkcji artykułów non-food jak np. kosmetyki, nie ma konieczności wdrażania BRC FOOD. Zastosowanie w takim typie produkcji ma jednak BRC Consumer Products.

W produkcji opakowań lub materiałów mających kontakt z żywnością zastosowanie ma norma BRC IOP.

Norma BRC- podział na sekcje

Norma BRC określa kilka sekcji, które w całości składają się na certyfikat.

  • Zaangażowanie zarządu i ciągłe doskonalenie

Aby system był sprawny, kierownictwo firmy musi stosować się do standardu oraz zobowiązać się do jego rozwoju.

  • Plan bezpieczeństwa żywności

Efektywny i miarodajny program HACCP, który analizuje zagrożenia oraz krytyczne punkty kontroli w oparciu o identyfikację produktu, oszacowanie ryzyka w procesie produkcji i obrotu produktu.

  • Bezpieczeństwo żywności oraz System Zarządzania Jakością

Oparte na normie ISO 9000. Obejmuje wymagania specyfikacji produktu, zatwierdzania dostawców czy wycofywania produktów.

  • Standardy zakładu

Określa oczekiwane warunki środowiska produkcyjnego oraz układ pomieszczeń i urządzeń, a także sposób utrzymywania porządku w obrębie maszyn produkcyjnych w tym: utrzymywanie czystości, gospodarka odpadami. Wdrożenie zasady GMP (Dobra Praktyka Produkcyjna) oraz GHP (Dobra Praktyka Higieniczna).

  • Kontrola produktu

Określa wymogi projektowania produktu, jego opakowania oraz kontrolę i testy. W skład kontroli wchodzi również zarządzanie alergenami i składnikami pochodnymi.

  • Kontrola procesu

Kontrola operacji i ilości oraz kalibracja urządzeń do monitorowania i pomiarów

  • Personel

Szkolenie personelu z zakresu BHP, kontrola higieny i stosowania odzieży ochronnej.

Wersje BRC

BRC 6- wersja standardu obowiązująca od 1 stycznia 2012 do 30 czerwca 2015 roku. Zawierała ona zmiany w procesie audytowania, oceny audytu oraz wymagań w dokumentacji systemu bezpieczeństwa żywności.
BRC 7, znana również jako BRC FOOD v7- obowiązująca od 1 lipca 2015 roku. Jej wdrożenie ma na celu określenie kryteriów bezpieczeństwa żywności, jakości oraz wymagań operacyjnych w przestrzeni organizacji produkcyjnej.

Szkolenie BRC

Ustawa o Bezpieczeństwie Żywności nakłada na każdą firmę z sektora spożywczego obowiązek zachowania wszelkich procesów bezpieczeństwa oraz jakości w dystrybucji, marketingu oraz sprzedaży produktów spożywczych. Kontrole i badania firm spożywczych dokonywane są w ramach standardu BRC.

Szkolenia z zakresu normy BRC prowadzi firma Pakuła Consulting, posiadająca referencje wielu znanych marek, dla których wdrożyła rozwiązania BRC. Pakuła Consulting to zespół składający się z wielu wykwalifikowanych specjalistów ze swoich dziedzin w tym: chemii czy technologii żywności.

Wdrożenie BRC przez Pakuła Consulting jest przeprowadzane gruntownie i indywidualnie dla każdego przedsiębiorstwa, zarówno w formie otwartych jak i zamkniętych szkoleń.

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

brc-szkolenia

Certyfikat BRC- gwarancja bezpieczeństwa

Z czasem BRC zyskał na zaufaniu innych krajów i obecnie jest wykorzystywany na całym świecie.

Znajomość technologii receptą na dysproporcje między kobietami i...

Przepaść między kobietami i mężczyznami w środowisku biznesowym to stale aktualny temat. Brak równości w kwestii wynagrodzenia, awansów czy nawet w...

Postępowanie UOKiK w sprawie: 1&1 Internet i home.pl

UOKiK wydał postanowienie o przedłużeniu o cztery miesiące terminu na zakończenie postępowania w sprawie koncentracji polegającej na przejęciu przez 1&1...

Program lojalnościowy

5 powodów dla których warto wprowadzić program lojalnościowy

Powodów dlaczego warto nam, jako klientom, skorzystać z programów lojalnościowych jest wiele. Zazwyczaj jednak zapominamy że system ten jest...

SEM_promocja

Jak skutecznie wypromować markę?

Skuteczna promocja marki to długotrwały proces we wszystkich kanałach komunikacji. Największego wysiłku wymaga jednak w sieci, gdyż to branża e-commerce...

Kiosk Polis

Prowadzisz własną firmę? Sprawdź, czy opłaca Ci się skorzystać z...

Brak środków na zakup firmowego auta to problem, który może nieco pokrzyżować plany przedsiębiorcy – zwłaszcza takiego, który dopiero zaczyna rozkręcać...

Barbórka - infografika GUS

Ile osób pracuje w górnictwie, jakie jest przeciętne wynagrodzenie? Ile węgla jest produkowane, a ile eksportowane?

PR-imo

Znaleźli niszę na rynku usług kurierskich

Ich pomysł na biznes upraszcza do minimum procesy związane z wysyłaniem paczek. Aplikacja Mitto+, którą stworzyli samodzielnie od podstaw, to pierwsze...