Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 01.02.2019

KW_TAGS

SEM_promocja

Skuteczna promocja marki to długotrwały proces we wszystkich kanałach komunikacji. Największego wysiłku wymaga jednak w sieci, gdyż to branża e-commerce rozwija się najprężniej i obecnie jeśli firmy nie ma w internecie, to prawie jakby nie istniała. Takie są brutalne prawa rynku. Każda firma musi zatem walczyć o dobrą pozycję w wyszukiwarce.

Stale zmieniające się algorytmy najpopularniejszych „silników” wymagają stałej współpracy z firmami zajmującymi się pozycjonowaniem w sieci, stałym dostosowywaniem treści strony do słów kluczowych, tworzeniem treści brandowych i dbaniem o to, by jednocześnie strona nie była zbyt przeładowana i w związku z tym nie obciążała zbytnio serwera, powodując częste awarie i frustracje potencjalnych klientów, próbujących wejść na stronę.

Dotyczy to zwłaszcza sklepów internetowych, ale strony prezentujące jedynie ofertę firmy również muszą być odpowiednio zoptymalizowane, czemu służy m.in. kampania linków sponsorowanych google adwords.

Tworzenie blogów i kanałów komunikacyjnych

Dla firm działających w branży e-commerce, sprzedających swoje produkty w sieci bardzo ważna jest komunikacja z potencjalnymi klientami. Dlatego ważne jest tu tworzenie blogów z inspiracjami, zawierającymi najnowsze produkty, które koniecznie trzeba mieć i dzielenie się nimi nie tylko na samym blogu, ale również portalach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram, W ten sposób znacznie więcej osób może dotrzeć do prezentowanych przez nas treści i mogą być one dobrym pretekstem do dyskusji czy wymiany doświadczeń czy inspiracji na portalu społecznościowym.

W ten sposób wzrasta pozycja marki, która staje się bardziej rozpoznawalna. Dla niektórych branż przydatny może być również kanał video, jednak w tym przypadku, aby treści były przygotowane w profesjonalny sposób trzeba znacznie większych nakładów finansowych. Dlatego dla mniejszych firm lepszym wyjściem jest pozostanie przy Facebooku i Instagramie, ale to oczywiście nie jedyne możliwości.

Reklama w portalach branżowych i zlecanie tekstów sponsorowanych

Konkurencja jest silna, dlatego trzeba być obecnym na wszystkich, a na pewno lokalnych portalach branżowych. Firma zajmująca się sprzedażą mebli, może na takim portalu zamieścić tekst z ukrytą reklamą swoich produktów i rzecz jasna linkami prowadzącymi do strony marki.

Oczywiście ważna jest tutaj treść, która powinna być tak skonstruowana, aby potencjalny czytelnik się z nią identyfikował, a tytuł musi zachęcać do zapoznania się z artykułem. Poza portalami branżowymi można zdecydować się na współpracę z influencerami, którzy mają spore grono odbiorców i promują produkty czy usługi z danej branży.

W ten sposób reklamują się biura podróży, firmy kosmetyczne, firmy oferujące sprzęt RTV i AGD, czy firmy odzieżowe. Oczywiście wiele osób jest wyczulonych na publikacje sponsorowane, dlatego często stosowany jest zabieg wplatania reklamy czy linków w treść w mniej inwazyjny sposób, aby reklama była skuteczna ale nie nachalna. W ten sposób można również zyskać pewną ilość konwersji, choć jest sposób, który znacznie ją zwiększa.

Linki sponsorowane Google – dlaczego są kluczowe w skutecznej promocji marki?

Jeśli firma płaci za pozycjonowanie strony, a nie zyskuje większej ilości konwersji na poszczególne słowa kluczowe, to być może są one zbyt ogólne bądź niedopasowane do treści. Jednak powodem może być również brak reklamy w Google, która pozwala na większe zachęcenie do odwiedzenia strony marki.

Można bowiem nie tylko używać tutaj miniatury zdjęć, ale również treści dotyczących oferowanych promocji, otrzymanych przez firmę laurów konsumenta i branży, a w przypadku firm działających zarówno stacjonarnie, jak i online również godzin otwarcia sklepów czy placówek w poszczególnych miastach. Linki sponsorowane w Google mogą zawierać również informację o konkursach organizowanych przez firmę, nowym asortymencie, czy nowo otwartych oddziałach.

Przede wszystkim zaletą linków sponsorowanych Google Adwords jest możliwość zwiększenia konwersji, a tym samym zysków nawet o 50%, w stosunku do zwykłego pozycjonowania. Przedsiębiorca płaci jedynie za kliknięcia w reklamę, a nie samo jej wyświetlanie. Oczywiście cena za kliknięcie w dużej mierze zależna jest od tego jak duża jest konkurencja w danej branży i na dane słowa kluczowe. Cena może się wahać od kilku groszy do nawet kilkudziesięciu złotych.

Linki sponsorowane Google Adwords są jednak skutecznym sposobem na to, aby pozostać wysoko na liście wyszukiwania, a jednocześnie czerpać z tego wymierne korzyści. Oczywiście kampania linków sponsorowanych Google Adwords jest skuteczna wtedy, gdy marża przewyższa koszty PPC.

Kto powinien zainteresować się kampanią linków sponsorowanych Google Adwords?

Linki sponsorowane Google mogą być pomocne dla każdej firmy, a zwłaszcza tej, która swoje produkty i usługi oferuje w sieci. Wbrew pozorom w taka kampanię warto zainwestować już na początku prowadzenia działalności, kiedy chce się wypromować markę, a nie tylko w celu zwiększenia zysku i zatrzymania przy sobie pozyskanych klientów. Powinny o niej pomyśleć firmy, których nazwa jest bliźniaczo podobna do nazw firm z innych branż, dzięki temu strona będzie lepiej się pozycjonować, a tym samym potencjalnemu klientowi będzie łatwiej ją zauważyć.

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Faktura zaliczkowa

Faktura zaliczkowa – kiedy i jak ją wystawić?

Faktura zaliczkowa to specjalny rodzaj faktury, która potwierdza otrzymanie przez firmę zaliczki albo przedpłaty za zamówiony towar lub usługę. Jej...

Zakup auta dostawczego do firmy

Kupujesz auto dostawcze do firmy? Sprawdź, na co zwrócić uwagę

Na rynku znajduje się wiele samochodów dostawczych dla biznesu. Jak jednak znaleźć taki model, który będzie mógł spełnić wszystkie nasze wymagania? Dla...

Ubezpieczenia komunikacyjne - pytania

Ubezpieczenia komunikacyjne — odpowiadamy na najważniejsze pytania

Kupiłeś nowy samochód i zastanawiasz się nad wyborem odpowiedniego ubezpieczenia? A może rozważasz zmianę starej polisy na bardziej atrakcyjną?...

Indywidualne kartki świąteczne

Indywidualne kartki świąteczne – dobry pomysł na życzenia dla...

Kartki świąteczne to nie tylko tradycja, ale również świetne narzędzie do budowania pozytywnych relacji z kontrahentami. W biznesie bardzo trudno o...

PR-imo

Zamiast szukać programistów, przeszkolili swoich pracowników

Choć firmy wabią specjalistów IT spełniając ich coraz śmielsze wymagania, nadal mają poważny problem z obsadzaniem stanowisk. Znana firma...

PR-imo

Jak dobrać certyfikat SSL do potrzeb strony www?

Certyfikat SSL powinna mieć każda strona www, na której dokonuje się płatności lub która obliguje do pozostawienia danych osobowych. Ponieważ istnieją...

Jak korzystać z zielonych budynków? Ekoedukacja pilnie potrzebna

W ciągu ostatnich lat Polska poczyniła znaczne postępy w rozwoju zielonego budownictwa. Według badań przeprowadzonych przez Colliers, tylko w latach...

Infrastruktura krytyczna na celowniku cyberprzestępców. Jak się...

W grudniu 2015 roku cyberprzestępcy zaatakowali elektrownię na Ukrainie, pozbawiając prądu 103 miasta i miasteczka. W 2014 roku z powodu cyberataku...