Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 01.02.2019

KW_TAGS

SEM_promocja

Skuteczna promocja marki to długotrwały proces we wszystkich kanałach komunikacji. Największego wysiłku wymaga jednak w sieci, gdyż to branża e-commerce rozwija się najprężniej i obecnie jeśli firmy nie ma w internecie, to prawie jakby nie istniała. Takie są brutalne prawa rynku. Każda firma musi zatem walczyć o dobrą pozycję w wyszukiwarce.

Stale zmieniające się algorytmy najpopularniejszych „silników” wymagają stałej współpracy z firmami zajmującymi się pozycjonowaniem w sieci, stałym dostosowywaniem treści strony do słów kluczowych, tworzeniem treści brandowych i dbaniem o to, by jednocześnie strona nie była zbyt przeładowana i w związku z tym nie obciążała zbytnio serwera, powodując częste awarie i frustracje potencjalnych klientów, próbujących wejść na stronę.

Dotyczy to zwłaszcza sklepów internetowych, ale strony prezentujące jedynie ofertę firmy również muszą być odpowiednio zoptymalizowane, czemu służy m.in. kampania linków sponsorowanych google adwords.

Tworzenie blogów i kanałów komunikacyjnych

Dla firm działających w branży e-commerce, sprzedających swoje produkty w sieci bardzo ważna jest komunikacja z potencjalnymi klientami. Dlatego ważne jest tu tworzenie blogów z inspiracjami, zawierającymi najnowsze produkty, które koniecznie trzeba mieć i dzielenie się nimi nie tylko na samym blogu, ale również portalach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram, W ten sposób znacznie więcej osób może dotrzeć do prezentowanych przez nas treści i mogą być one dobrym pretekstem do dyskusji czy wymiany doświadczeń czy inspiracji na portalu społecznościowym.

W ten sposób wzrasta pozycja marki, która staje się bardziej rozpoznawalna. Dla niektórych branż przydatny może być również kanał video, jednak w tym przypadku, aby treści były przygotowane w profesjonalny sposób trzeba znacznie większych nakładów finansowych. Dlatego dla mniejszych firm lepszym wyjściem jest pozostanie przy Facebooku i Instagramie, ale to oczywiście nie jedyne możliwości.

Reklama w portalach branżowych i zlecanie tekstów sponsorowanych

Konkurencja jest silna, dlatego trzeba być obecnym na wszystkich, a na pewno lokalnych portalach branżowych. Firma zajmująca się sprzedażą mebli, może na takim portalu zamieścić tekst z ukrytą reklamą swoich produktów i rzecz jasna linkami prowadzącymi do strony marki.

Oczywiście ważna jest tutaj treść, która powinna być tak skonstruowana, aby potencjalny czytelnik się z nią identyfikował, a tytuł musi zachęcać do zapoznania się z artykułem. Poza portalami branżowymi można zdecydować się na współpracę z influencerami, którzy mają spore grono odbiorców i promują produkty czy usługi z danej branży.

W ten sposób reklamują się biura podróży, firmy kosmetyczne, firmy oferujące sprzęt RTV i AGD, czy firmy odzieżowe. Oczywiście wiele osób jest wyczulonych na publikacje sponsorowane, dlatego często stosowany jest zabieg wplatania reklamy czy linków w treść w mniej inwazyjny sposób, aby reklama była skuteczna ale nie nachalna. W ten sposób można również zyskać pewną ilość konwersji, choć jest sposób, który znacznie ją zwiększa.

Linki sponsorowane Google – dlaczego są kluczowe w skutecznej promocji marki?

Jeśli firma płaci za pozycjonowanie strony, a nie zyskuje większej ilości konwersji na poszczególne słowa kluczowe, to być może są one zbyt ogólne bądź niedopasowane do treści. Jednak powodem może być również brak reklamy w Google, która pozwala na większe zachęcenie do odwiedzenia strony marki.

Można bowiem nie tylko używać tutaj miniatury zdjęć, ale również treści dotyczących oferowanych promocji, otrzymanych przez firmę laurów konsumenta i branży, a w przypadku firm działających zarówno stacjonarnie, jak i online również godzin otwarcia sklepów czy placówek w poszczególnych miastach. Linki sponsorowane w Google mogą zawierać również informację o konkursach organizowanych przez firmę, nowym asortymencie, czy nowo otwartych oddziałach.

Przede wszystkim zaletą linków sponsorowanych Google Adwords jest możliwość zwiększenia konwersji, a tym samym zysków nawet o 50%, w stosunku do zwykłego pozycjonowania. Przedsiębiorca płaci jedynie za kliknięcia w reklamę, a nie samo jej wyświetlanie. Oczywiście cena za kliknięcie w dużej mierze zależna jest od tego jak duża jest konkurencja w danej branży i na dane słowa kluczowe. Cena może się wahać od kilku groszy do nawet kilkudziesięciu złotych.

Linki sponsorowane Google Adwords są jednak skutecznym sposobem na to, aby pozostać wysoko na liście wyszukiwania, a jednocześnie czerpać z tego wymierne korzyści. Oczywiście kampania linków sponsorowanych Google Adwords jest skuteczna wtedy, gdy marża przewyższa koszty PPC.

Kto powinien zainteresować się kampanią linków sponsorowanych Google Adwords?

Linki sponsorowane Google mogą być pomocne dla każdej firmy, a zwłaszcza tej, która swoje produkty i usługi oferuje w sieci. Wbrew pozorom w taka kampanię warto zainwestować już na początku prowadzenia działalności, kiedy chce się wypromować markę, a nie tylko w celu zwiększenia zysku i zatrzymania przy sobie pozyskanych klientów. Powinny o niej pomyśleć firmy, których nazwa jest bliźniaczo podobna do nazw firm z innych branż, dzięki temu strona będzie lepiej się pozycjonować, a tym samym potencjalnemu klientowi będzie łatwiej ją zauważyć.

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Dzieci kupują w sieci – informacja prasowa Lizard Media

Światowe rekordy to 14-miesięczna Sorella, która w Stanach przez telefon taty kupiła samochód na eBayu, 3-letni Jack z Anglii – również samochód i...

PR-imo

Co czwarty programista będzie kobietą?

Branża IT należy do jednych z najlepiej rozwijających się oraz otwartych na różnorodność. Choć nadal 90 proc. programistów to mężczyźni, sytuacja...

PR-imo

Wielkopolska fabryka sushi podwaja moce i zwiększa zatrudnienie

Na ponad 10 mln zł szacowana jest wartość fabryki dań gotowych Sushi Factory z podpoznańskiego Robakowa. Przedsiębiorstwo właśnie zainwestowało kolejne...

Czy program MdM to europejskie kuriozum?

Wszystko wskazuje na to, że dotacje w ramach Mieszkania dla Młodych będą kontynuowane przez trzy kolejne lata. Program MdM podobnie jak wcześniejsza...

Terminale-ręczne

Terminale ręczne

Terminale ręczne to nic innego jak małe, przenośne komputery zintegrowane z czytnikiem kodów lub opcjonalnie z anteną RFID, służące do odczytywania i...

Stłuczka autem firmowym

Stłuczka autem firmowym — kto i kiedy płaci za szkody?

Jeżdżenie na co dzień autem służbowym to bardzo wygodna opcja, z której korzysta obecnie wielu pracowników różnych firm. Jednak z takim rozwiązaniem...

Wycena centrów handlowych

W przypadku centrów handlowych szczegółowej analizie podlega szereg czynników makroekonomicznych, jak również dotyczących samej nieruchomości.

 przepisy w sprawie prowadzenia akt osobowych

Od 2019 r. będą nowe przepisy w sprawie prowadzenia akt osobowych

Od 1 stycznia 2019 r. akta osobowe będą podzielone na 4 części obejmujące poszczególne etapy drogi zawodowej. Co się jeszcze zmieni w aktach...