Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 01.02.2019

KW_TAGS

SEM_promocja

Skuteczna promocja marki to długotrwały proces we wszystkich kanałach komunikacji. Największego wysiłku wymaga jednak w sieci, gdyż to branża e-commerce rozwija się najprężniej i obecnie jeśli firmy nie ma w internecie, to prawie jakby nie istniała. Takie są brutalne prawa rynku. Każda firma musi zatem walczyć o dobrą pozycję w wyszukiwarce.

Stale zmieniające się algorytmy najpopularniejszych „silników” wymagają stałej współpracy z firmami zajmującymi się pozycjonowaniem w sieci, stałym dostosowywaniem treści strony do słów kluczowych, tworzeniem treści brandowych i dbaniem o to, by jednocześnie strona nie była zbyt przeładowana i w związku z tym nie obciążała zbytnio serwera, powodując częste awarie i frustracje potencjalnych klientów, próbujących wejść na stronę.

Dotyczy to zwłaszcza sklepów internetowych, ale strony prezentujące jedynie ofertę firmy również muszą być odpowiednio zoptymalizowane, czemu służy m.in. kampania linków sponsorowanych google adwords.

Tworzenie blogów i kanałów komunikacyjnych

Dla firm działających w branży e-commerce, sprzedających swoje produkty w sieci bardzo ważna jest komunikacja z potencjalnymi klientami. Dlatego ważne jest tu tworzenie blogów z inspiracjami, zawierającymi najnowsze produkty, które koniecznie trzeba mieć i dzielenie się nimi nie tylko na samym blogu, ale również portalach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram, W ten sposób znacznie więcej osób może dotrzeć do prezentowanych przez nas treści i mogą być one dobrym pretekstem do dyskusji czy wymiany doświadczeń czy inspiracji na portalu społecznościowym.

W ten sposób wzrasta pozycja marki, która staje się bardziej rozpoznawalna. Dla niektórych branż przydatny może być również kanał video, jednak w tym przypadku, aby treści były przygotowane w profesjonalny sposób trzeba znacznie większych nakładów finansowych. Dlatego dla mniejszych firm lepszym wyjściem jest pozostanie przy Facebooku i Instagramie, ale to oczywiście nie jedyne możliwości.

Reklama w portalach branżowych i zlecanie tekstów sponsorowanych

Konkurencja jest silna, dlatego trzeba być obecnym na wszystkich, a na pewno lokalnych portalach branżowych. Firma zajmująca się sprzedażą mebli, może na takim portalu zamieścić tekst z ukrytą reklamą swoich produktów i rzecz jasna linkami prowadzącymi do strony marki.

Oczywiście ważna jest tutaj treść, która powinna być tak skonstruowana, aby potencjalny czytelnik się z nią identyfikował, a tytuł musi zachęcać do zapoznania się z artykułem. Poza portalami branżowymi można zdecydować się na współpracę z influencerami, którzy mają spore grono odbiorców i promują produkty czy usługi z danej branży.

W ten sposób reklamują się biura podróży, firmy kosmetyczne, firmy oferujące sprzęt RTV i AGD, czy firmy odzieżowe. Oczywiście wiele osób jest wyczulonych na publikacje sponsorowane, dlatego często stosowany jest zabieg wplatania reklamy czy linków w treść w mniej inwazyjny sposób, aby reklama była skuteczna ale nie nachalna. W ten sposób można również zyskać pewną ilość konwersji, choć jest sposób, który znacznie ją zwiększa.

Linki sponsorowane Google – dlaczego są kluczowe w skutecznej promocji marki?

Jeśli firma płaci za pozycjonowanie strony, a nie zyskuje większej ilości konwersji na poszczególne słowa kluczowe, to być może są one zbyt ogólne bądź niedopasowane do treści. Jednak powodem może być również brak reklamy w Google, która pozwala na większe zachęcenie do odwiedzenia strony marki.

Można bowiem nie tylko używać tutaj miniatury zdjęć, ale również treści dotyczących oferowanych promocji, otrzymanych przez firmę laurów konsumenta i branży, a w przypadku firm działających zarówno stacjonarnie, jak i online również godzin otwarcia sklepów czy placówek w poszczególnych miastach. Linki sponsorowane w Google mogą zawierać również informację o konkursach organizowanych przez firmę, nowym asortymencie, czy nowo otwartych oddziałach.

Przede wszystkim zaletą linków sponsorowanych Google Adwords jest możliwość zwiększenia konwersji, a tym samym zysków nawet o 50%, w stosunku do zwykłego pozycjonowania. Przedsiębiorca płaci jedynie za kliknięcia w reklamę, a nie samo jej wyświetlanie. Oczywiście cena za kliknięcie w dużej mierze zależna jest od tego jak duża jest konkurencja w danej branży i na dane słowa kluczowe. Cena może się wahać od kilku groszy do nawet kilkudziesięciu złotych.

Linki sponsorowane Google Adwords są jednak skutecznym sposobem na to, aby pozostać wysoko na liście wyszukiwania, a jednocześnie czerpać z tego wymierne korzyści. Oczywiście kampania linków sponsorowanych Google Adwords jest skuteczna wtedy, gdy marża przewyższa koszty PPC.

Kto powinien zainteresować się kampanią linków sponsorowanych Google Adwords?

Linki sponsorowane Google mogą być pomocne dla każdej firmy, a zwłaszcza tej, która swoje produkty i usługi oferuje w sieci. Wbrew pozorom w taka kampanię warto zainwestować już na początku prowadzenia działalności, kiedy chce się wypromować markę, a nie tylko w celu zwiększenia zysku i zatrzymania przy sobie pozyskanych klientów. Powinny o niej pomyśleć firmy, których nazwa jest bliźniaczo podobna do nazw firm z innych branż, dzięki temu strona będzie lepiej się pozycjonować, a tym samym potencjalnemu klientowi będzie łatwiej ją zauważyć.

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

dotPR

SMS połączony z Excelem

Microsoft Excel, najpopularniejszy na świecie arkusz kalkulacyjny, został właśnie zintegrowany z Platformą SerwerSMS.pl. Excel to pomocne narzędzie w...

Nieruchomości-2018

Jakie będą ceny mieszkań w 2019 roku?

Według badań rok 2018 to czas sporych podwyżek w cenach nieruchomości. W niektórych miastach kwota za m² wzrosła o ponad 8%. Jedynie w Poznaniu...

PR-imo

Boom na programistów potrwa do 2030 roku - prognoza ekspertów

Polska potrzebuje przynajmniej 12 lat na rozwiązanie problemu z niedoborem specjalistów IT, alarmują eksperci. Tymczasem maleje deficyt programistów w...

Skanska-wiadomosc-mdm

Gotówkowcy i millenialsi napędzają rynek

Bardzo dobre półrocze na rynku pierwotnym za nami i jeśli tendencje się utrzymają - będzie tak do samego końca 2017 roku. Padł kolejny rekord w...

dotPR

Niech wnętrze mieszkania zaskakuje

Łazienka w sypialni, akwarium nad łóżkiem czy w umywalce, schowane w szafie biurko lub warsztat czy efektowne malunki na ścianie – to tylko niektóre...

Biuro urządzanie materiał partnera

Urządzasz biuro? Tych błędów nie popełnij!

Biuro, jako miejsce pracy jest ważnym punktem życia wielu z nas, dlatego trzeba zadbać o to, aby zostało urządzone w przyjazny sposób. Niestety, wiele...

Elastyczność umów najmu. Czy można coś zmienić?

Rolą dobrego doradcy jest - między innymi - pomoc klientowi przy sformułowaniu odpowiednich zapisów w umowach najmu dotyczących powierzchni biurowych.

PR-imo

20 proc. klientów robi zakupy pod wpływem digital signage

Już 70 proc. konsumentów zwraca uwagę na reklamy emitowane na nośnikach cyfrowych, a 20 proc. dokonuje pod ich wpływem spontanicznego zakupu. Jeżeli...