Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 03.10.2018

KW_TAGS

cold-mailing

Codziennie miliardy osób sprawdza swoją pocztę e-mail, a wśród nich są Twoi potencjalni klienci lub partnerzy biznesowi. Cold mailing pozwoli Ci zbudować z nimi początkową relację, a także poinformować o swojej ofercie. Wszystko to w przystępny i nieinwazyjny sposób. Jednak jak sprawić, by zawsze przynosił pożądany rezultat? Eksperci z makesend.pl stworzyli listę porad, które zwiększą skuteczność cold mailingu w każdej firmie.

1. Nie zniechęcaj się

Szacuje się, że potrzeba aż trzech maili, aby uzyskać odpowiedź od klienta. To oznacza, że ​​kontynuacja jest kluczowym składnikiem sukcesu. Jeśli Twoja pierwsza wiadomość nie otrzymała odpowiedzi, może to wynikać z wielu różnych powodów – trafiła do spamu, tytuł nie był zbyt interesujący lub po prostu dana osoba była przez pewien czas skupiona na ważnym projekcie. W przeciwieństwie do dzwonienia lub odwiedzania placówek firm, cold mailing może wydawać się raczej pasywną formą promocji i pozwala na zachowanie pełnej asertywności. Część osób uznaje to za wadę, jednak trzeba pamiętać o tym, że dzięki temu klient nie czuje się atakowany i może spokojnie rozważyć Twoją ofertę.

2. Poznaj hierarchię firmy

Najlepsi agenci sprzedaży, którzy tworzą kampanie cold mailingowe, są kierowani do właściwych decydentów. Jeśli zaczniesz od wysłania wiadomości do dyrektora generalnego firmy, wątpliwe, że otrzymasz jakąkolwiek odpowiedź. Jednak jeśli skontaktujesz się z wiceprezesem marketingu lub dyrektorem działu, który jest najbliższy Twojej branży, to znacznie zwiększysz swoją szansę na sukces.

3. Bądź konkretny

Kierownictwo wysokiego szczebla otrzymuje dziesiątki e-maili dziennie. Dlaczego mieliby skoncentrować się akurat na Twojej? Musisz więc zadbać o to, aby zarówno w tytule wiadomości, jak i w pierwszych jej wersach znajdowały się ważne i interesujące informacje. To sprawi, że klient nie będzie miał poczucia zmarnowanego czasu i nie odrzuci Twojego maila z frustracją. Jeśli wstęp będzie żartobliwą anegdotą, a dopiero pod koniec zdradzisz, że chcesz sprzedać mu np. szkolenie dla pracowników IT, to zapewne większość klientów nawet nie dotrwa do tego momentu wiadomości.  Skup się na potrzebach danej firmy i skonstruuj maila tak, by był on zarówno naszpikowany konkretami, jak również ciekawy i kreatywny. Jak tego dokonać?

4. Bądź ludzki

Cold mailing nie jest broszurką informacyjną czy wiadomością z listą zalet Twojej firmy. Jeśli Twój e-mail jest zbyt oficjalny i bezosobowy, możesz ryzykować, że nigdy nie dostaniesz na niego odpowiedzi. Po otwarciu maila czytelnik poświęca zazwyczaj tylko 3 sekundy na to, żeby zapoznać się z jego treścią. Decydenci wiedzą, czy dostali tę samą wiadomość, co setki innych firm, ponieważ przez cały dzień otrzymują e-maile dotyczące sprzedaży. Musisz więc zadbać o to, aby wyróżnić się ze spamu i innych ofert. Już samo użycie imienia osoby otwierającej maila ma znaczenie.

Więcej porad znajdziesz na blogu MakeSend: https://www.makesend.pl/blog

Komentarze  

riley
@ riley 29.10.2018 08:29
Good day! Here is an important offers - slots, roulette and blackjack games. Are you in? http://bit.ly/2J7VFHk
Davidmew
@ Davidmew 28.10.2018 06:48
Good day! Please note a good offer for you.

http://bit.ly/2EKFCAH
Gregorysmosy
@ Gregorysmosy 19.10.2018 09:33
Ciao!
Look at
a fine
offers for you.

http://bit.ly/2RWRt0T

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Barbórka - infografika GUS

Ile osób pracuje w górnictwie, jakie jest przeciętne wynagrodzenie? Ile węgla jest produkowane, a ile eksportowane?

Jak-wyjść-z-kredytu

Kredytobiorco, wyjdź skutecznie na prostą

Sejm skierował do dalszych prac w Komisji Finansów Publicznych prezydencką nowelizację ustawy o wsparciu kredytobiorców, którzy zaciągnęli kredyt...

Badanie cen robót i obiektów drogowych oraz mostowych

W badaniu cen robót i obiektów drogowych oraz mostowych uczestniczy około 250 podmiotów,  specjalizujących się w budownictwie drogowym i mostowym,...

Regulaminowe rewolucje - czy RODO unieważni stare zgody marketingowe?

Nowe unijne przepisy dotyczą każdego podmiotu działającego na terenie UE, począwszy od jednoosobowych działalności gospodarczych po duże międzynarodowe...

PR-imo

Wielkopolska fabryka sushi podwaja moce i zwiększa zatrudnienie

Na ponad 10 mln zł szacowana jest wartość fabryki dań gotowych Sushi Factory z podpoznańskiego Robakowa. Przedsiębiorstwo właśnie zainwestowało kolejne...

Bridge to MassChallenge Warsaw

Znamy zwycięzców bostońskiego bootcampu Bridge to MassChallenge Warsaw

Pilotażowa odsłona programu akceleracyjnego Bridge to MassChallenge Warsaw dla startupów z Europy Środkowo-Wschodniej dobiegła końca. Poznaj zwycięzców.

14 lutego – święto zakochanych i cyberprzestępców

Badania przeprowadzone przez Intel Security pokazały, że w czasie około walentynkowym ludzie dużo intensywniej dzielą się w sieci swoimi danymi osobowymi

Elastyczność umów najmu. Czy można coś zmienić?

Rolą dobrego doradcy jest - między innymi - pomoc klientowi przy sformułowaniu odpowiednich zapisów w umowach najmu dotyczących powierzchni biurowych.