Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 03.10.2018

KW_TAGS

cold-mailing

Codziennie miliardy osób sprawdza swoją pocztę e-mail, a wśród nich są Twoi potencjalni klienci lub partnerzy biznesowi. Cold mailing pozwoli Ci zbudować z nimi początkową relację, a także poinformować o swojej ofercie. Wszystko to w przystępny i nieinwazyjny sposób. Jednak jak sprawić, by zawsze przynosił pożądany rezultat? Eksperci z makesend.pl stworzyli listę porad, które zwiększą skuteczność cold mailingu w każdej firmie.

1. Nie zniechęcaj się

Szacuje się, że potrzeba aż trzech maili, aby uzyskać odpowiedź od klienta. To oznacza, że ​​kontynuacja jest kluczowym składnikiem sukcesu. Jeśli Twoja pierwsza wiadomość nie otrzymała odpowiedzi, może to wynikać z wielu różnych powodów – trafiła do spamu, tytuł nie był zbyt interesujący lub po prostu dana osoba była przez pewien czas skupiona na ważnym projekcie. W przeciwieństwie do dzwonienia lub odwiedzania placówek firm, cold mailing może wydawać się raczej pasywną formą promocji i pozwala na zachowanie pełnej asertywności. Część osób uznaje to za wadę, jednak trzeba pamiętać o tym, że dzięki temu klient nie czuje się atakowany i może spokojnie rozważyć Twoją ofertę.

2. Poznaj hierarchię firmy

Najlepsi agenci sprzedaży, którzy tworzą kampanie cold mailingowe, są kierowani do właściwych decydentów. Jeśli zaczniesz od wysłania wiadomości do dyrektora generalnego firmy, wątpliwe, że otrzymasz jakąkolwiek odpowiedź. Jednak jeśli skontaktujesz się z wiceprezesem marketingu lub dyrektorem działu, który jest najbliższy Twojej branży, to znacznie zwiększysz swoją szansę na sukces.

3. Bądź konkretny

Kierownictwo wysokiego szczebla otrzymuje dziesiątki e-maili dziennie. Dlaczego mieliby skoncentrować się akurat na Twojej? Musisz więc zadbać o to, aby zarówno w tytule wiadomości, jak i w pierwszych jej wersach znajdowały się ważne i interesujące informacje. To sprawi, że klient nie będzie miał poczucia zmarnowanego czasu i nie odrzuci Twojego maila z frustracją. Jeśli wstęp będzie żartobliwą anegdotą, a dopiero pod koniec zdradzisz, że chcesz sprzedać mu np. szkolenie dla pracowników IT, to zapewne większość klientów nawet nie dotrwa do tego momentu wiadomości.  Skup się na potrzebach danej firmy i skonstruuj maila tak, by był on zarówno naszpikowany konkretami, jak również ciekawy i kreatywny. Jak tego dokonać?

4. Bądź ludzki

Cold mailing nie jest broszurką informacyjną czy wiadomością z listą zalet Twojej firmy. Jeśli Twój e-mail jest zbyt oficjalny i bezosobowy, możesz ryzykować, że nigdy nie dostaniesz na niego odpowiedzi. Po otwarciu maila czytelnik poświęca zazwyczaj tylko 3 sekundy na to, żeby zapoznać się z jego treścią. Decydenci wiedzą, czy dostali tę samą wiadomość, co setki innych firm, ponieważ przez cały dzień otrzymują e-maile dotyczące sprzedaży. Musisz więc zadbać o to, aby wyróżnić się ze spamu i innych ofert. Już samo użycie imienia osoby otwierającej maila ma znaczenie.

Więcej porad znajdziesz na blogu MakeSend: https://www.makesend.pl/blog

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Monitoring Maszyn budowlanych

Chcesz zwiększyć nadzór nad maszynami budowlanymi? Skorzystaj z...

Maszyny budowlane nie należą do tanich, dlatego ich utrata w wyniku kradzieży może być bolesna. Do tego realizując budowę daleko od siedziby swojej...

Cyberprzestępstwo - okup wart 325 mln USD?

Przychody z okupów w ramach jednej kampanii cyberprzestępców sięgnęły 325 mln USD. Nowy raport McAfee Labs

Jakie prezentowe z okazji Komunii Świętej są najpopularniejesze?

Smartfony – to tegoroczne hity prezentowe z okazji Komunii Świętej. Bardzo popularne są też laptopy oraz gry i konsole, zwłaszcza sprzedawane w zestawach.

Jak-wyjść-z-kredytu

Kredytobiorco, wyjdź skutecznie na prostą

Sejm skierował do dalszych prac w Komisji Finansów Publicznych prezydencką nowelizację ustawy o wsparciu kredytobiorców, którzy zaciągnęli kredyt...

Postępowanie UOKiK w sprawie: 1&1 Internet i home.pl

UOKiK wydał postanowienie o przedłużeniu o cztery miesiące terminu na zakończenie postępowania w sprawie koncentracji polegającej na przejęciu przez 1&1...

Wymiana walut przez internet? Ile można oszczędzić?

Kupujesz w zagranicznych sklepach internetowych? A może wyruszasz w podróż? Sprawdź, ile możesz zaoszczędzić, wymieniając pieniądze w sieci.

Elektronicy i embeddowcy pilnie poszukiwani

„Rynek pracy dla programistów jest obecnie bardzo korzystny” – mówi Lehmann. „Dobre płace i warunki to tylko jedna strona benefitów.

PR-imo

Metoda “na pizzę” - nowy sposób cyberhakerów na firmowe dane

8 pudełek pizzy z 30% rabatem i darmowy gadżet do komputera. Hakerzy podszywając się pod dostawców pizzy, przeprowadzili skuteczny atak socjotechniczny...