Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 03.10.2018

KW_TAGS

cold-mailing

Codziennie miliardy osób sprawdza swoją pocztę e-mail, a wśród nich są Twoi potencjalni klienci lub partnerzy biznesowi. Cold mailing pozwoli Ci zbudować z nimi początkową relację, a także poinformować o swojej ofercie. Wszystko to w przystępny i nieinwazyjny sposób. Jednak jak sprawić, by zawsze przynosił pożądany rezultat? Eksperci z makesend.pl stworzyli listę porad, które zwiększą skuteczność cold mailingu w każdej firmie.

1. Nie zniechęcaj się

Szacuje się, że potrzeba aż trzech maili, aby uzyskać odpowiedź od klienta. To oznacza, że ​​kontynuacja jest kluczowym składnikiem sukcesu. Jeśli Twoja pierwsza wiadomość nie otrzymała odpowiedzi, może to wynikać z wielu różnych powodów – trafiła do spamu, tytuł nie był zbyt interesujący lub po prostu dana osoba była przez pewien czas skupiona na ważnym projekcie. W przeciwieństwie do dzwonienia lub odwiedzania placówek firm, cold mailing może wydawać się raczej pasywną formą promocji i pozwala na zachowanie pełnej asertywności. Część osób uznaje to za wadę, jednak trzeba pamiętać o tym, że dzięki temu klient nie czuje się atakowany i może spokojnie rozważyć Twoją ofertę.

2. Poznaj hierarchię firmy

Najlepsi agenci sprzedaży, którzy tworzą kampanie cold mailingowe, są kierowani do właściwych decydentów. Jeśli zaczniesz od wysłania wiadomości do dyrektora generalnego firmy, wątpliwe, że otrzymasz jakąkolwiek odpowiedź. Jednak jeśli skontaktujesz się z wiceprezesem marketingu lub dyrektorem działu, który jest najbliższy Twojej branży, to znacznie zwiększysz swoją szansę na sukces.

3. Bądź konkretny

Kierownictwo wysokiego szczebla otrzymuje dziesiątki e-maili dziennie. Dlaczego mieliby skoncentrować się akurat na Twojej? Musisz więc zadbać o to, aby zarówno w tytule wiadomości, jak i w pierwszych jej wersach znajdowały się ważne i interesujące informacje. To sprawi, że klient nie będzie miał poczucia zmarnowanego czasu i nie odrzuci Twojego maila z frustracją. Jeśli wstęp będzie żartobliwą anegdotą, a dopiero pod koniec zdradzisz, że chcesz sprzedać mu np. szkolenie dla pracowników IT, to zapewne większość klientów nawet nie dotrwa do tego momentu wiadomości.  Skup się na potrzebach danej firmy i skonstruuj maila tak, by był on zarówno naszpikowany konkretami, jak również ciekawy i kreatywny. Jak tego dokonać?

4. Bądź ludzki

Cold mailing nie jest broszurką informacyjną czy wiadomością z listą zalet Twojej firmy. Jeśli Twój e-mail jest zbyt oficjalny i bezosobowy, możesz ryzykować, że nigdy nie dostaniesz na niego odpowiedzi. Po otwarciu maila czytelnik poświęca zazwyczaj tylko 3 sekundy na to, żeby zapoznać się z jego treścią. Decydenci wiedzą, czy dostali tę samą wiadomość, co setki innych firm, ponieważ przez cały dzień otrzymują e-maile dotyczące sprzedaży. Musisz więc zadbać o to, aby wyróżnić się ze spamu i innych ofert. Już samo użycie imienia osoby otwierającej maila ma znaczenie.

Więcej porad znajdziesz na blogu MakeSend: https://www.makesend.pl/blog

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

dotPR

Współczesne narzędzia pracy dla firm usługowych

Coraz częściej i coraz chętniej korzystamy ze specjalistycznych produktów, zabiegów, form leczenia oraz usług. Konieczność planowania wizyt w czasie,...

PR-imo

Debiut na giełdzie i zagraniczna ekspansja - TestArmy Group...

Nieprzetestowane oprogramowanie może okazać się nie tylko niewiele warte, ale przede wszystkim niebezpieczne. Wiedzą o tym założyciele TestArmy Group, a...

Dodatkowe wynagrodzenie w programie unijnym

Jak przyznać dodatkowe wynagrodzenie w związku z realizacją programu...

Firma korzysta z programów stażowych dofinansowywanych ze środków UE. Pracownicy (opiekunowie stażu) mogą z tego tytułu otrzymać dodatkowe...

Powiadomienia przedsiębiorców o produktach niebezpiecznych [UOKiK]

UOKiK opublikował informację związaną z samochodami marki OPEL ASTRA J/GTC, VIVARO B i marki Honda, modele: Civic, CR-V, FR-V, Jazz i Legend

lekarz absencja chorobowa, informacja prasowa

Brak lekarzy orzeczników a zwolnienia chorobowe

Komentarz ekspercki Conperio – firmy konsultingowej specjalizującej się w zarządzaniu problemem absencji chorobowej.

bitcoin moneta kryptowaluta

Gorączka złota XXI wieku, czyli do czego może prowadzić pogoń za...

Wartość rynku kryptowalut przekroczyła 750 miliardów dolarów . Zainteresowanie technologią i samym systemem wirtualnych walut nie słabnie, a wręcz...

PR-imo

Polskie szkoły nieprzygotowane do nauki programowania?

Analizując rynek pracy i rosnące zapotrzebowanie na specjalistów IT, wielu z entuzjazmem przyjęło nowe rozporządzenie MEN, zakładające naukę elementów...

Co łączy administrację miasta z administratorem sieci?

Smart City to nic innego jak dobrze zorganizowane miasto, które w sposób płynny odpowiada na potrzeby mieszkańców. W praktyce oznacza to na przykład...