Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 03.10.2018

KW_TAGS

cold-mailing

Codziennie miliardy osób sprawdza swoją pocztę e-mail, a wśród nich są Twoi potencjalni klienci lub partnerzy biznesowi. Cold mailing pozwoli Ci zbudować z nimi początkową relację, a także poinformować o swojej ofercie. Wszystko to w przystępny i nieinwazyjny sposób. Jednak jak sprawić, by zawsze przynosił pożądany rezultat? Eksperci z makesend.pl stworzyli listę porad, które zwiększą skuteczność cold mailingu w każdej firmie.

1. Nie zniechęcaj się

Szacuje się, że potrzeba aż trzech maili, aby uzyskać odpowiedź od klienta. To oznacza, że ​​kontynuacja jest kluczowym składnikiem sukcesu. Jeśli Twoja pierwsza wiadomość nie otrzymała odpowiedzi, może to wynikać z wielu różnych powodów – trafiła do spamu, tytuł nie był zbyt interesujący lub po prostu dana osoba była przez pewien czas skupiona na ważnym projekcie. W przeciwieństwie do dzwonienia lub odwiedzania placówek firm, cold mailing może wydawać się raczej pasywną formą promocji i pozwala na zachowanie pełnej asertywności. Część osób uznaje to za wadę, jednak trzeba pamiętać o tym, że dzięki temu klient nie czuje się atakowany i może spokojnie rozważyć Twoją ofertę.

2. Poznaj hierarchię firmy

Najlepsi agenci sprzedaży, którzy tworzą kampanie cold mailingowe, są kierowani do właściwych decydentów. Jeśli zaczniesz od wysłania wiadomości do dyrektora generalnego firmy, wątpliwe, że otrzymasz jakąkolwiek odpowiedź. Jednak jeśli skontaktujesz się z wiceprezesem marketingu lub dyrektorem działu, który jest najbliższy Twojej branży, to znacznie zwiększysz swoją szansę na sukces.

3. Bądź konkretny

Kierownictwo wysokiego szczebla otrzymuje dziesiątki e-maili dziennie. Dlaczego mieliby skoncentrować się akurat na Twojej? Musisz więc zadbać o to, aby zarówno w tytule wiadomości, jak i w pierwszych jej wersach znajdowały się ważne i interesujące informacje. To sprawi, że klient nie będzie miał poczucia zmarnowanego czasu i nie odrzuci Twojego maila z frustracją. Jeśli wstęp będzie żartobliwą anegdotą, a dopiero pod koniec zdradzisz, że chcesz sprzedać mu np. szkolenie dla pracowników IT, to zapewne większość klientów nawet nie dotrwa do tego momentu wiadomości.  Skup się na potrzebach danej firmy i skonstruuj maila tak, by był on zarówno naszpikowany konkretami, jak również ciekawy i kreatywny. Jak tego dokonać?

4. Bądź ludzki

Cold mailing nie jest broszurką informacyjną czy wiadomością z listą zalet Twojej firmy. Jeśli Twój e-mail jest zbyt oficjalny i bezosobowy, możesz ryzykować, że nigdy nie dostaniesz na niego odpowiedzi. Po otwarciu maila czytelnik poświęca zazwyczaj tylko 3 sekundy na to, żeby zapoznać się z jego treścią. Decydenci wiedzą, czy dostali tę samą wiadomość, co setki innych firm, ponieważ przez cały dzień otrzymują e-maile dotyczące sprzedaży. Musisz więc zadbać o to, aby wyróżnić się ze spamu i innych ofert. Już samo użycie imienia osoby otwierającej maila ma znaczenie.

Więcej porad znajdziesz na blogu MakeSend: https://www.makesend.pl/blog

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Popularność wynajmu długoterminowego samochodów w sektorze MŚP nadal...

Już 18,5 proc. firm z sektora MŚP korzysta z wynajmu długoterminowego samochodów

Regulaminowe rewolucje - czy RODO unieważni stare zgody marketingowe?

Nowe unijne przepisy dotyczą każdego podmiotu działającego na terenie UE, począwszy od jednoosobowych działalności gospodarczych po duże międzynarodowe...

Pierwsze marketingowe reakcje na Brexit

W Real Time Marketingu liczy się pomysłowa reakcja na nieoczekiwane zdarzenia. Zawsze wspólnym celem jest wywołanie zainteresowania ze strony odbiorców,...

Innowacyjne metody płatności przelewy 24

Innowacyjne metody płatności – dlaczego warto z nich korzystać?

Dylemat polegający na odwiecznym pytaniu – „gotówka, czy karta?” już niebawem odejdzie do lamusa. Współczesna ekspansja innowacyjnych technologii...

dotPR

SMS połączony z Excelem

Microsoft Excel, najpopularniejszy na świecie arkusz kalkulacyjny, został właśnie zintegrowany z Platformą SerwerSMS.pl. Excel to pomocne narzędzie w...

Obowiązki dewelopera - jak nauczyć się korzystać z nowego osiedla

Obowiązek dewelopera dotyczący przekazania mieszkańcom instrukcji użytkowania wynika przede wszystkim z przepisów ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach...

instore marketing

7 błędów popełnianych w komunikacji in-store.

Odpowiednie dopasowanie komunikatów, mechanik promocyjnych i formatów komunikacji może znacząco wpłynąć na wzrost sprzedaży.

PR-imo

Co czwarty programista będzie kobietą?

Branża IT należy do jednych z najlepiej rozwijających się oraz otwartych na różnorodność. Choć nadal 90 proc. programistów to mężczyźni, sytuacja...