Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 28.08.2018

KW_TAGS

Biuro urządzanie materiał partnera

Biuro, jako miejsce pracy jest ważnym punktem życia wielu z nas, dlatego trzeba zadbać o to, aby zostało urządzone w przyjazny sposób. Niestety, wiele osób nie przykłada zbyt wielkiej wagi do tego zagadnienia. Sądzi się, że aby wyposażyć biuro wystarczy kilka biurek, krzeseł i miejsce na dokumenty. Pokutuje też przekonanie, że minimalizm w wystroju biura ułatwi pracownikom koncentrację i zwiększy ich efektywność. Jest to powszechne, jednak mylne podejście. Minimalistyczny wystrój wcale nie ułatwi skupienia – zamiast tego nada pomieszczeniu surowy, chłodny wymiar. Jednak to tylko jeden z błędów popełnianych przy urządzaniu biura. Czego jeszcze unikać?

Modny open space

Część z rozwiązań adaptowanych w biurach jest efektem panującej mody, zamiast faktycznych potrzeb pracowników – przykładem może być tzw. open space office. Idea otwartego biura jest chętnie wykorzystywana, chociaż jej charakter nie wszędzie się sprawdza. Trzeba bowiem pamiętać, że pomimo swoich zalet, takich jak łatwość komunikacji czy wspieranie kreatywności, otwarte biuro ma swoje wady. Pracowników irytuje hałas utrudniający skupienie, czy brak prywatności. Mimo to, często korzysta się z tej formy, gdyż postrzegana jest jako „nowoczesna”. Zanim więc podążymy za modą, zastanówmy się, czy dane rozwiązanie jest odpowiednie dla naszego biznesu. Najlepszym wyjściem będzie skonsultowanie naszego pomysłu z pracownikami - dzięki temu poznamy ich rzeczywiste potrzeby i ustalimy, jak będzie im się lepiej pracowało.

Ciemność, wszędzie ciemność

Kolejnym powszechnym problemem jest słabe oświetlenie biur. Pomimo, że przepisy regulują ilość światła dla poszczególnych pomieszczeń, to niestety często są one lekceważone. Tymczasem niedoświetlone stanowisko pracy utrudnia jej wykonywanie, zmniejsza wydajność, szybciej męczy wzrok, a w najdrastyczniejszych przypadkach może doprowadzić do jego uszkodzeń. Nie można też zapominać o tym, jak ważny jest dostęp do światła słonecznego. Długotrwały brak słońca negatywnie odbija na ogólnym samopoczuciu i przyczynia się do rozwoju depresji. Projektując rozkład biura zadbajmy zatem o to, by nie zastawiać okien meblami, czy roślinami. Zatroszczmy się też o optymalne natężenie sztucznego światła – zbyt niskie będzie wysilać wzrok, natomiast zbyt mocne może spowodować tzw. efekt olśnienia.

Wcale nietwórczy chaos

Choć mówi się, że nieład sprzyja kreatywności, to jednak bez względu na miejsce i rodzaj pracy, nie sprzyja efektywności. Trudno jednak uniknąć bałaganu, jeśli na kilka pracujących osób przypada jedna szafa lub regał. Nie wystarczająca ilość miejsca, podnosi ryzyko zniszczenia czy zgubienia dokumentów. Co więcej, według szacunków, na ich szukanie pracownicy marnują około 1,5 h każdego dnia! Zsumowanie tych godzin w ciągu roku daje około dwóch tygodnie bezproduktywnie spęczonego czasu. Zadbanie o odpowiednią ilość miejsca na przechowywanie służbowych danych jest zatem inwestycją, która szybko się zwróci. Zatroszczmy się o szafki, regały i kontenery, które pomogą utrzymać porządek i ułatwią pracę. Szeroką gamę pojemnych mebli biurowych znajdziemy na stronie wuteh.com.pl Dzięki nim, obniżymy nie tylko ogólne koszty, lecz również stres pracowników.

Nudno i smutno

Wiele osób uważa, że skoro przeznaczeniem biura jest praca, to nie ma tam miejsca na dekoncentrujące, kolorowe dodatki i osobiste akcenty. Panuje więc szara, czarna lub biała kolorystyka i bezosobowy wystrój, które wywołują przygnębiające wrażenie. A wystarczy kilka elementów, które dodadzą życia i poprawią nastrój nawet w najgorszy dzień. Kolorowe doniczki z kwiatami, czy ramki ze zdjęciem rodziny nikogo nie rozproszą, a nadadzą pomieszczeniu wyrazu i ciepła.

Projektując biuro, pamiętajmy, że to nie tylko miejsce pracy, lecz również ważna sfera życia. Unikajmy zatem tych popularnych błędów, aby podnieść komfort i zadowolenie pracowników.

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

PR-imo

Wielkopolska fabryka sushi podwaja moce i zwiększa zatrudnienie

Na ponad 10 mln zł szacowana jest wartość fabryki dań gotowych Sushi Factory z podpoznańskiego Robakowa. Przedsiębiorstwo właśnie zainwestowało kolejne...

Popularność wynajmu długoterminowego samochodów w sektorze MŚP nadal...

Już 18,5 proc. firm z sektora MŚP korzysta z wynajmu długoterminowego samochodów

Bridge to MassChallenge Warsaw

Znamy zwycięzców bostońskiego bootcampu Bridge to MassChallenge Warsaw

Pilotażowa odsłona programu akceleracyjnego Bridge to MassChallenge Warsaw dla startupów z Europy Środkowo-Wschodniej dobiegła końca. Poznaj zwycięzców.

Zakup auta dostawczego do firmy

Kupujesz auto dostawcze do firmy? Sprawdź, na co zwrócić uwagę

Na rynku znajduje się wiele samochodów dostawczych dla biznesu. Jak jednak znaleźć taki model, który będzie mógł spełnić wszystkie nasze wymagania? Dla...

dotPR

SMS – najlepszy kontakt „w drodze”

Mówiąc o możliwościach wykorzystania SMS-ów w transporcie i spedycji, warto na wstępie zaznaczyć, że sprawdzają się one zarówno w przypadku prywatnej,...

PR-imo

Już co dziesiąty programista idzie do szkoły programowania zamiast...

Tylko w zeszłym roku na rynku pojawiło się 74 680 ogłoszeń na stanowisko specjalisty IT. Tymczasem studia informatyczne zaczęło 26 234 nowych studentów,...

Dlaczego firmy boją się monitorowania sieci? - co mogą stracić, a co...

“U mnie wszystko działa i nie muszę monitorować” czy też… “dawno straciłem nadzieję”? Dlaczego firmy boją się monitorowania sieci?

Powiadomienia przedsiębiorców o produktach niebezpiecznych [UOKiK]

UOKiK opublikował informację związaną z samochodami marki OPEL ASTRA J/GTC, VIVARO B i marki Honda, modele: Civic, CR-V, FR-V, Jazz i Legend