Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 08.04.2013

- Dlaczego polscy przedsiębiorcy nie doceniają wartości szkolenia swoich pracowników?

Problemem jest czas, w jakim pracownik jest na szkoleniu i „nie zarabia” na firmę. Pracodawcy najchętniej delegowaliby pracownika na szkolenie trwające jeden dzień, ale chcą jednocześnie, żeby opanował on materiał szkolenia 3-dniowego.

Na szczęście to nastawienie zmienia się. Coraz większą popularnością cieszą się szkolenia zawodowe i sprzedażowe. Przedsiębiorcy zaczęli dostrzegać potrzebę kształcenia personelu. My ze swojej strony podkreślamy, że człowiek jest najważniejszym kapitałem przedsiębiorstwa. To właśnie wiedza i umiejętności pracownika przekładają się m.in. na wartość sprzedaży, budowanie relacji z klientami i inne korzyści dla firmy.

- Co przekonuje przedsiębiorców do zmiany zdania i co przemawia do nich, skłaniając do sięgania po narzędzie w postaci szkolenia?

Przekonuje ich przedstawienie korzyści, jakie niesie ze sobą przeszkolenie pracowników, a są to w okresie długofalowym m.in. wykorzystanie potencjału rynkowego, poprawienie pozycji rynkowej.

Bardzo często przedsiębiorcy oczekują szkoleń wyjazdowych, dzięki którym oprócz wiedzy i umiejętności mogą wymieniać się doświadczeniem a także integrować zespół.

- Właściciele firm chcą znać korzyści dla przedsiębiorstwa wynikające z danego działania  - stąd pytanie - co szkolenia dają firmom?

Szkolenia z kompetencji miękkich usprawniają organizację firmy. Pracownicy zaczynają komunikować się lepiej, zespół staje się bardziej zgrany. Często brak wiedzy czy kompetencji związanych z tymi obszarami prowadzi do konfliktowych sytuacji w firmie, zmniejsza efektywność pracy, zakłóca relacje z klientem prowadząc do jego niezadowolenia. Przykłady można by mnożyć. Szkolenia zawodowe z kolei rozwijają umiejętności osób na konkretnych stanowiskach. Oprócz nabytych kwalifikacji pracownik delegowany na szkolenie czuje się wyróżniony i doceniony. Inwestycja w kadry determinuje rozwój przedsiębiorstwa.

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks