Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 01.07.2019

KW_TAGS

Wraz z wyczerpaniem środków unijnych na szkolenia i przekwalifikowanie pracowników rynek szkoleń stracił swój impet, ale czy trend ten może powrócić?

Z danych udostępnionych przez google rysuje się nowa nadzieja dla rynku szkoleń. Chęć rozwoju staje się wśród internautów coraz większa.

86% użytkowników YouTuba deklaruje, że często korzysta z serwisu by nauczyć się czegoś nowego.

Trend ten potwierdza stale rosnąca subskrybentów kanałów edukacyjnych na YouTube. Doskonałym przykładem jest kanał Ted-ex, którego filmy zostały wyświetlone ponad miliard razy, a ilość subskrybentów przekroczyła już 19mln.

Zyskująca popularność w na YouTube kanału Ted-ex nie jest przypadkiem, z wypowiedzi Logan Smalley – założyciel i prezes Ted-ex, wynika że na pierwszym miejscu stawiają oni na jakość.

Jakość szeroko pojmowaną w przypadku YouTuba można określić w kilku ważnych czynnikach, które są specjalnie ważne w przypadku przekazywania informacji wymagających wzmożonej koncentracji - jak treści edukacyjne:

Merytoryka, gdzie przekazywana informacja musi być jasna, spójna, podana w przystępny sposób.

Strona wizualna – obraz, scena, sposób realizacji, występujący, wszystko przyjemne dla oka, ale tak przedstawione, aby widz pozostał skupiony na materiale, np. dzięki dodatkowym ujęciom, przejściom czy pomocniczym wizualizacjom, a jednocześnie przez dodatkowe elementy nie rozpraszał swojej uwagi.

Opowiadana historia – spójność pomiędzy obrazem, słowem, gestem i narracją, nic tutaj nie powinno być dziełem przypadku, każdy odcinek powinien być starannie przemyślany i przeprowadzony zgodnie z zasadami storytellingu.

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Gary Vaynerchuk. Biznesu ucz się od najlepszych

Pierwszy raz Gary’ego usłyszałam dekadę temu i od razu mi przypadł do gustu. Był niepokorny, zabawny i mówił wprost, że aby rozwinąć biznes trzeba ostro...

Przesyłki kurierskie międzynarodowe - jak je wysyłać?

Prowadząc sprzedaż w Internecie warto wziąć pod uwagę dotarcie z ofertą nie tylko do klientów w Polsce, ale także za granicą.

Tłumaczenia umów - zwykłe czy przysięgłe?

Zamawiając tłumaczenia ważnych dokumentów, często stawiamy sobie pytanie: potrzebujemy przekładu zwykłego czy przysięgłego? Dla klienta, jedną z...

Wygodne zakupy w modelach omni- i multichannel

Na początku był handel wymienny, potem ze straganów i sklepików obwoźnych wyłoniły się sklepiki stacjonarne, aż po wielkie hipermarkety, ale to nie...

Przegląd najczęstszych błędów popełnianych na stronach www

82 proc. polskich stron www zawiera elementy zniechęcające do konwersji, 19,7 proc. – treści egoistyczne, wykazujące nadmierne skupienie na firmie, 31...

7 popularnych mitów o prowadzeniu firmy

Ryczałt jest zawsze lepszy od zasad ogólnych, najpierw trzeba założyć firmę, a później zacząć ponosić koszty? Sprawdź, co wiesz o prowadzeniu firmy

Rusza nabór do projektu „Akcja Inkubacja”

Proces inkubowania innowacji społecznych to rodzaj wsparcia zalążków nowych pomysłów, ich dopracowywanie i rozwijanie, testowanie, a w końcu...

Współczynnik odrzuceń – dlaczego ten wskaźnik jest tak ważny?

Bounce rate – czyli współczynnik odrzuceń, co nam mówi o stronie, jak go obniżyć i jakie wartości są „atrakcyjności” strony są odpowiednie dla nas?