Dziennik Przedsiebiorcy

Praca influencera

Wielu influencerów, zarówno blogowych, vlogowych, streamowych czy instagramowych, na pytanie o najważniejszy czynnik sukcesu wymieniają systematyczność działania.

Jeden ze znanych blogerów, udostępnił swoim fanom przepis na sukces, przyjrzyjmy się mu bliżej:

Dzienny harmonogram pracy influecnera:

Aktywność na blogu / vlogu / kanale

  1. Odpowiedzieć na najnowsze komentarze
  2. Opublikować nowy post/materiał
  3. Udostępnić nowy post na serwisie społecznościowym
  4. Zlinkować post z innymi istotnymi materiałami
  5. Przygotować wstępny materiał na następny dzień

Facebook

  1. Odpowiedzieć na najnowsze komentarze
  2. Zadać pytanie – zachęcić do dyskusji
  3. Udostępnić starszy post z archiwum
  4. Skomentować, polubić inny post innego blogera

Twitter:

  1. Opublikować twitta
  2. Odpowiedzieć na komentarze pod wcześniejszymi twittami
  3. Przygotować dwa kolejne twitty
  4. Retwittować 2-3 posty innych w trakcie dnia
  5. Zacząć obserwować 2 nowe osoby

Email:

  1. Sprawdzić maile i odpowiedzieć na istotne
  2. Skasować SPAM

Dodatkowe działania w zależności od czasu:

  1. Dodać PIN na Pinterest
  2. Skomentować przynajmniej 5 postów na innych blogach/kanałach
  3. Dodać zdjęcie na Instagramie, jeśli tematycznie jest połączone z nowym materiałem
  4. Sprawdzić posty w archiwum blogowym i uaktualnić jeśli wymaga
  5. Poszukać multimediów do jutrzejszego materiału
  6. Sprawdzić kalendarz czy nie ma jakiegoś specjalnego wydarzenia do opisania

Na wstępie należy zaznaczyć że jest to DZIENNY harmonogram prac i zakłada on systematyczne, codziennie wykonywanie opisanych czynności.

Prace które wykonuje influencer można podzielić na trzy grupy.

Contentnt: publikacja treści i przygotowanie treści na dzień następny. Dobry content to to, po co użytkownicy będą przychodzić na bloga czy streama. Musi być on przygotowany starannie i zgodnie z zainteresowaniem

Promocja - udzielanie się w przestrzeni internetu, wypowiedzi na innych profilach, linkowanie do własnych materiałów.

Lojalizacja obecnych fanów poprzez wygospodarowanie czasu na korespondencję mailową, odpowiedź na komentarze czy zachęcanie do dyskusji na serwisach społecznościowych.

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

7 popularnych mitów o prowadzeniu firmy

Ryczałt jest zawsze lepszy od zasad ogólnych, najpierw trzeba założyć firmę, a później zacząć ponosić koszty? Sprawdź, co wiesz o prowadzeniu firmy

Zakładanie działalności gospodarczej

Jak założyć firmę? 3 kroki do własnej działalności

Chciałbyś prowadzić własną działalność gospodarczą? Założenie firmy nie jest trudne! Na początek przyda ci się biznesplan, w którym zawrzesz analizę...

Wpis do CEIDG – zakładanie działalności gospodarczej [Poradnik]

Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej CEIDG – odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania czytelników.

handlowiec negocjacje

Sprzedawca – zawód przyszłości?

Dane statystyczne GUS mówią, że w Polsce w roku 2018 w handlu pracowało około 1,3 mln osób. W lepiej rozwiniętych gospodarkach te liczby są...

Idealny grafik

Czy da się stworzyć grafik optymalny, który zadowoli kierownictwo i...

Nawet więcej niż 10 godzin pracy w tygodniu jest marnowana przez Polaków na czynności niezwiązane z życiem zawodowym.

Praca influencera

Harmonogram pracy influencera – co zrobić, aby odnieść sukces

Wielu influencerów, zarówno blogowych, vlogowych, streamowych czy instagramowych, na pytanie o najważniejszy czynnik sukcesu wymieniają systematyczność...

Rusza nabór do projektu „Akcja Inkubacja”

Proces inkubowania innowacji społecznych to rodzaj wsparcia zalążków nowych pomysłów, ich dopracowywanie i rozwijanie, testowanie, a w końcu...

Staż w firmie - jak ubiegać się o stażystę? Jaki wniosek złożyć?

Staż w firmie jest w równym stopniu korzyścią dla kandydata, jak i dla pracodawcy. Od czego zacząć? Sprawdzić  jak zorganizować staż w swojej firmie?