Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 12.06.2019

KW_TAGS

Trendy w wyjazdach wakacyjnych

Analizując trendy wyszukiwań w google można zauważyć istotne zmiany w sposobie wyszukiwania wakacyjnych lokalizacji.

Zgodne z danymi z Google Trends, wakacyjne podróże zaczynamy planować już w styczniu – lutym, a okresy wakacyjnych wyjazdów to połowa czerwca i lipiec.

Jest to istotna informacja dla działań promocyjnych, przy planowaniu kampanii należy uwzględnić długofalową promocję rozpoczynającą się od połowy stycznia oraz działania promocyjne na początku największego boomu – od początku czerwca.

Wyszukiwania z okresu pierwszego kwartału 2019 roku, pokazują że najczęściej poszukiwane są wczasy w obszarach wiejskich. Mówimy tutaj nie tylko o agroturystyce, ale również campingach (wersja premium, z udogodnieniami), czy wycieczkach na łono przyrody. Często wyszukiwane są również wczasy dla seniorów oraz miejsca wypoczynku z elementem edukacyjnym (np. wczasy w siodle lub nauka języka obcego na wakacjach).

Duża ilość dodatkowych i szczegółowych zapytań wygenerowanych w google, pokazuje również w jaki sposób wczasowicze decydują o miejscu gdzie spędzą wakacje. Często na równi ze standardem zakwaterowania decyduje infrastruktura turystyczna okolicy, odległość od dodatkowych atrakcji, czy tak jak w tym roku – bliskość natury.

Istotne jest, aby właściciele ośrodków wypoczynkowych na swoich stronach www udostępniali dodatkowe informacje, nie tylko o samym hotelu czy pensjonacie, ale również o atrakcjach znajdujących się pobliżu.

W trendach widać również wzrost zainteresowania wyjazdami weekendowymi, zarówno na łono natury jak i plany związane ze zwiedzaniem miasta, czy weekendowy wypad do SPA. Częściej również pojawiają się wyszukiwania związane z wydarzeniami kulturalnymi w konkretnych miastach.

 
Marcin Madej
Dziennik Przedsiębiorcy
www.dziennikprzedsiebiorcy.pl

 

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Prezenty mówią - które świadczą pozytywnie o Twojej firmie?

Obdarowanie klientów prezentami pozwala na budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Oczywiście rodzaj i stopień wrażenia związany będzie z typem prezentu.

handlowiec negocjacje

Sprzedawca – zawód przyszłości?

Dane statystyczne GUS mówią, że w Polsce w roku 2018 w handlu pracowało około 1,3 mln osób. W lepiej rozwiniętych gospodarkach te liczby są...

Podesty sceniczne

O czym warto pamiętać przy wyborze podestów scenicznych?

Podesty sceniczne pozwalają na zagospodarowanie przestrzeni podczas wszelkiego rodzaju wydarzeń. Dają możliwość stworzenia wielopoziomowych konstrukcji...

Telepraca – ważne wyzwanie menedżerskie

Praca na odległość to bardzo ciekawe i uczące wyzwanie dla obu stron umowy. Przede wszystkim jednak bardzo cenne doświadczenie dla zatrudniających.

OCEAN-typy_osobowsci

Co to jest skala OCEAN

Co to jest skala OCEAN, o której marketingowcy coraz częściej mówią, a niektórzy wykorzystują już w kampaniach reklamowych? Skuteczność jej działania...

Sześć sposobów skutecznej prezentacji twojego produktu

Dawniej, gdy największa część sprzedaży była skutkiem kontaktów osobistych, sprzedawcy, nie mogąc się umówić z potencjalnym klientem, próbowali zamienić...

Marketing szeptany - skuteczna forma promocji dla Twojej firmy?

„Nieważne co o nas mówią, ważne aby mówili” - czy to hasło jest dalej aktualne? Gdzie kończy się marketing, a zaczyna wprowadzanie klienta w błąd?

Sprzedaż firmy - kilka rzeczy o których trzeba wiedzieć!

Pomysł sprzedaży przedsiębiorstwa może być korzystnym rozwiązaniem, gdy przedsiębiorca nie chce lub nie może już go prowadzić – 8 zagadnień