Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 03.06.2019

KW_TAGS

Influencer marketing stał się popularny stosunkowo niedawno. W roku 2017 był czołowym trendem wśród marketerów. Chwilę później zaczęły powstawać agencje zrzeszające twórców internetowych i pośredniczące pomiędzy nimi a chcącymi się reklamować klientami.

Influencerów można podzielić na cztery grupy ze względu na ilość fanów:

  • nanoinfluencerzy mają od 1 tys. do 10 tys. obserwatorów, 
  • mikroinfluencerzy od 10 do 100 tys.,
  • makroinfluencerzy powyżej 100 tys. obserwatorów,
  • megainfluencerzy mogą się pochwalić liczbą fanów powyżej 500 tys.

Właściwie poprowadzona współpraca influencera i marki może dać naprawdę dobre efekty.
Na co powinieneś zwrócić uwagę?

  1.  Określ swoje potrzeby
    Zastanów się jakich influencerów byś wybrał, gdybyś miał nieograniczone możliwości. Jakie wartości powinni reprezentować, by pasowali do twojej marki.
  2. Zrób research
    Teraz musisz zweryfikować swoje marzenia i wyobrażenia z tym, co się dzieje na rynku. Poświęć trochę czasu, sprawdź i poobserwuj z jakimi youtuberami, instagramerami czy blogerami możesz podjąć współpracę. Wybierz tych, którzy najbardziej pasują do Twojej wizji
  3. Zdecyduj, ile możesz zapłacić
    Skontaktuj się z możliwie dużą liczbą wybranych influencerów i zapytaj o warunki współpracy. Później spokojnie przeanalizuj pozyskane informacje i oceń stawki i warunki. Nie będziesz wiedział ile to jest „za dużo”, jeśli nie porównasz stawek z tym, co proponują influencerzy.
  4. Określ cel
    Możesz uznać, że w tej chwili potrzebujesz szybkich efektów lub, że skupiasz się na długofalowym działaniu. Jeśli masz czas, cierpliwość i nieco ograniczony budżet, wybierz raczej mikroinfluencerów. W dłuższej perspektywie dobrze zaplanowane działania z osobami, które mają mniejszą, ale bardziej aktywną społeczność, powinny przynieść bardzo dobre wyniki.
  5. Zorganizuj wydarzenie
    Jeśli masz odpowiedni budżet i atrakcyjne pomysły na to, jak przyciągnąć gości, zainwestuj w warsztaty, szkolenia czy imprezy dla influencerów. Dzięki temu zyskasz nieco potrzebnego rozgłosu i nawiążesz nowe kontakty.
  6. Traktuj influencerów jak ludzi
    Każdy z twórców ma swoje przekonania i jeśli pod naciskiem (choćby finansowym) zgodzi się zrobić coś wbrew sobie, całość wypadnie sztucznie. Influencerzy najlepiej znają swoją publiczność i czasem warto im po prostu zaufać i zostawić margines na improwizację.
  7. Nie działaj wbrew sobie
    Jeśli uważasz, że influencerzy nie sprawdzą się przy promocji twojej marki, znajdź inny sposób na skuteczny marketing.

 

 
Redakcja
Dziennik Przedsiębiorcy
www.dziennikprzedsiebiorcy.pl

 

 

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Badania ankietowe. Układasz ankiety? Zrób to dobrze!

Dzięki nim można zmierzyć zadowolenie klientów, czy poznać ich preferencje. Skuteczność tych badań zależy od twórcy formularza.

Magia cyfry 9 - czyli jak sprzedawać taniej i zarabiać więcej?

Czy wiecie, że obniżając cenę marginalnie, możecie zarobić nieporównywalnie więcej niż proponując cenę zaokrągloną?

Reklama natywna

Reklama natywna – czym jest, albo czym być powinna

Reklama natywna (ang. native advertising) – rodzaj reklamy, która stanowi integralną część treści medialnej. Jest maksymalnie zaadaptowana do stylistyki...

Oświetlenie witryny - czyli reflektorem w oczy klienta?

Dlaczego światło w oknie wystawowym jest tak ważne? Jednym z najważniejszych elementów dekoracyjnych ciekawej witryny jest dobre oświetlenie wystawy.

Telefon służbowy jaki model

Jaki model wybrać na telefon służbowy?

Kupno telefonu służbowego może się nieco różnić od wybierania smartfona na własny użytek. Na tym telefonie nie będziesz bowiem grał w gry czy...

Wirtualne biuro

Dodatkowe przychody w firmie dzięki pakietowaniu usług

Wypracowanie dochód z działalności wiąże się z dwoma oczywistymi zadaniami jakie ma przed sobą przedsiębiorca: pozyskanie nowych klientów i utrzymanie...

Pokaż swój biznes! - czyli wszystko o wystawie sklepowej

Wystawa sklepowa to jedna z najskuteczniejszych metod reklamy produktów. Jej fenomen polega nie tylko na dużej sile oddziaływania i niskich kosztach

Jak zwiększyć ruch na stronie www

Jak zwiększyć liczbę wejść na stronę www - 4 sposoby

Być może zastanawiasz się, w jaki sposób skutecznie dotrzeć do klientów? Prawdopodobnie testowałeś już wiele możliwości.