Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 03.06.2019

KW_TAGS

Influencer marketing stał się popularny stosunkowo niedawno. W roku 2017 był czołowym trendem wśród marketerów. Chwilę później zaczęły powstawać agencje zrzeszające twórców internetowych i pośredniczące pomiędzy nimi a chcącymi się reklamować klientami.

Influencerów można podzielić na cztery grupy ze względu na ilość fanów:

  • nanoinfluencerzy mają od 1 tys. do 10 tys. obserwatorów, 
  • mikroinfluencerzy od 10 do 100 tys.,
  • makroinfluencerzy powyżej 100 tys. obserwatorów,
  • megainfluencerzy mogą się pochwalić liczbą fanów powyżej 500 tys.

Właściwie poprowadzona współpraca influencera i marki może dać naprawdę dobre efekty.
Na co powinieneś zwrócić uwagę?

  1.  Określ swoje potrzeby
    Zastanów się jakich influencerów byś wybrał, gdybyś miał nieograniczone możliwości. Jakie wartości powinni reprezentować, by pasowali do twojej marki.
  2. Zrób research
    Teraz musisz zweryfikować swoje marzenia i wyobrażenia z tym, co się dzieje na rynku. Poświęć trochę czasu, sprawdź i poobserwuj z jakimi youtuberami, instagramerami czy blogerami możesz podjąć współpracę. Wybierz tych, którzy najbardziej pasują do Twojej wizji
  3. Zdecyduj, ile możesz zapłacić
    Skontaktuj się z możliwie dużą liczbą wybranych influencerów i zapytaj o warunki współpracy. Później spokojnie przeanalizuj pozyskane informacje i oceń stawki i warunki. Nie będziesz wiedział ile to jest „za dużo”, jeśli nie porównasz stawek z tym, co proponują influencerzy.
  4. Określ cel
    Możesz uznać, że w tej chwili potrzebujesz szybkich efektów lub, że skupiasz się na długofalowym działaniu. Jeśli masz czas, cierpliwość i nieco ograniczony budżet, wybierz raczej mikroinfluencerów. W dłuższej perspektywie dobrze zaplanowane działania z osobami, które mają mniejszą, ale bardziej aktywną społeczność, powinny przynieść bardzo dobre wyniki.
  5. Zorganizuj wydarzenie
    Jeśli masz odpowiedni budżet i atrakcyjne pomysły na to, jak przyciągnąć gości, zainwestuj w warsztaty, szkolenia czy imprezy dla influencerów. Dzięki temu zyskasz nieco potrzebnego rozgłosu i nawiążesz nowe kontakty.
  6. Traktuj influencerów jak ludzi
    Każdy z twórców ma swoje przekonania i jeśli pod naciskiem (choćby finansowym) zgodzi się zrobić coś wbrew sobie, całość wypadnie sztucznie. Influencerzy najlepiej znają swoją publiczność i czasem warto im po prostu zaufać i zostawić margines na improwizację.
  7. Nie działaj wbrew sobie
    Jeśli uważasz, że influencerzy nie sprawdzą się przy promocji twojej marki, znajdź inny sposób na skuteczny marketing.

 

 
Redakcja
Dziennik Przedsiębiorcy
www.dziennikprzedsiebiorcy.pl

 

 

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Staż w firmie - jak ubiegać się o stażystę? Jaki wniosek złożyć?

Staż w firmie jest w równym stopniu korzyścią dla kandydata, jak i dla pracodawcy. Od czego zacząć? Sprawdzić  jak zorganizować staż w swojej firmie?

Jak sobie poradzić z przeprowadzką dużego biura?

Jeżeli faktycznie chcemy, aby przez przeprowadzkę praca w firmie nie była całkowicie zdezorganizowana, warto to zmiany lokalizacji przystąpić...

Sezonowosc

Jak wygrać z sezonowością?

Sezonowość jest najczęściej zjawiskiem zewnętrznym, na które nie masz żadnego wpływu. Natomiast możesz się do niej w pełni przygotować.

Podróż biznesowa

Podróże biznesowe

Podróżowanie w sprawach biznesowych jest często zadaniem skomplikowanym logistycznie. Nie zawsze mamy możliwość zarezerwowania podróży i noclegu z...

Zamykanie działalności gospodarczej

Przedsiębiorcy likwidujący działalność gospodarczą, bądź spółkę niebędącą osobowością prawną według przepisów muszą sporządzić wykaz składników majątku

8 przyczyn upadku przedsiębiorstw - ryzyko dla start-upów

Najczęściej popełniane biznesowe błędy, które doprowadzają średnio 8 na 10 przedsiębiorstw do upadku w trakcie pierwszego roku ich istnienia.

Jak zredukować koszty domowego biura? Porady dla freelancera!

Kilka słów o rozwiązaniach pasywnych, które raz wdrożone przynoszą oszczędności stale, długofalowo i bez konieczności podejmowania dodatkowych działań.

Zwolnienia z Cła i VAT - kto i kiedy może zostać zwolniony?

Kiedy i na jakich warunkach przedsiębiorca ma szansę na zwolnienie z opłaty Cła oraz czy te same przepisy dotyczą zwolnienia przedsiębiorcy z płacenia...