Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 03.06.2019

KW_TAGS

Influencer marketing stał się popularny stosunkowo niedawno. W roku 2017 był czołowym trendem wśród marketerów. Chwilę później zaczęły powstawać agencje zrzeszające twórców internetowych i pośredniczące pomiędzy nimi a chcącymi się reklamować klientami.

Influencerów można podzielić na cztery grupy ze względu na ilość fanów:

  • nanoinfluencerzy mają od 1 tys. do 10 tys. obserwatorów, 
  • mikroinfluencerzy od 10 do 100 tys.,
  • makroinfluencerzy powyżej 100 tys. obserwatorów,
  • megainfluencerzy mogą się pochwalić liczbą fanów powyżej 500 tys.

Właściwie poprowadzona współpraca influencera i marki może dać naprawdę dobre efekty.
Na co powinieneś zwrócić uwagę?

  1.  Określ swoje potrzeby
    Zastanów się jakich influencerów byś wybrał, gdybyś miał nieograniczone możliwości. Jakie wartości powinni reprezentować, by pasowali do twojej marki.
  2. Zrób research
    Teraz musisz zweryfikować swoje marzenia i wyobrażenia z tym, co się dzieje na rynku. Poświęć trochę czasu, sprawdź i poobserwuj z jakimi youtuberami, instagramerami czy blogerami możesz podjąć współpracę. Wybierz tych, którzy najbardziej pasują do Twojej wizji
  3. Zdecyduj, ile możesz zapłacić
    Skontaktuj się z możliwie dużą liczbą wybranych influencerów i zapytaj o warunki współpracy. Później spokojnie przeanalizuj pozyskane informacje i oceń stawki i warunki. Nie będziesz wiedział ile to jest „za dużo”, jeśli nie porównasz stawek z tym, co proponują influencerzy.
  4. Określ cel
    Możesz uznać, że w tej chwili potrzebujesz szybkich efektów lub, że skupiasz się na długofalowym działaniu. Jeśli masz czas, cierpliwość i nieco ograniczony budżet, wybierz raczej mikroinfluencerów. W dłuższej perspektywie dobrze zaplanowane działania z osobami, które mają mniejszą, ale bardziej aktywną społeczność, powinny przynieść bardzo dobre wyniki.
  5. Zorganizuj wydarzenie
    Jeśli masz odpowiedni budżet i atrakcyjne pomysły na to, jak przyciągnąć gości, zainwestuj w warsztaty, szkolenia czy imprezy dla influencerów. Dzięki temu zyskasz nieco potrzebnego rozgłosu i nawiążesz nowe kontakty.
  6. Traktuj influencerów jak ludzi
    Każdy z twórców ma swoje przekonania i jeśli pod naciskiem (choćby finansowym) zgodzi się zrobić coś wbrew sobie, całość wypadnie sztucznie. Influencerzy najlepiej znają swoją publiczność i czasem warto im po prostu zaufać i zostawić margines na improwizację.
  7. Nie działaj wbrew sobie
    Jeśli uważasz, że influencerzy nie sprawdzą się przy promocji twojej marki, znajdź inny sposób na skuteczny marketing.

 

 
Redakcja
Dziennik Przedsiębiorcy
www.dziennikprzedsiebiorcy.pl

 

 

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Pasja kontra sprzedaż i marketing

Stare powiedzenie mówi ‘wybieraj mądrze swoich przyjaciół’, to samo tyczy się klientów. Taka rada wydaje się sprzeczna z intuicją i logicznym myśleniem

kreator-stron-online

Szablon graficzny dla Twojego sklepu internetowego

Jak w prosty i niedrogi sposób stworzyć unikatową oprawę wizualną? W tym celu możesz wykorzystać nowatorski kreator szablonu sklepu...

Zakładanie firmy - podsawowe informację jak założyć przedsiębiorstwo

Niezbędna wiedza dla przyszłych przedsiębiorców - 10 kwestii, o których należy pomyśleć zanim otworzymy firmę

Twojego bloga nikt nie czyta? Poznaj 6 wskazówek, jak to zmienić!

Dziś blog firmowy to narzędzie inbound marketingu o ogromnym i co najważniejsze - jeszcze niewyczerpanym potencjale.

Czy warto inwestować w firmowego bloga?

Blog firmowy jako element strategii marketingowej? Sprawdź, jakie firmy powinny w niego zainwestować i jakie korzyści może on przynieść

Poradnik ERP

System ERP w chmurze – dlaczego warto go wybrać?

Z roku na rok coraz więcej organizacji decyduje się na wdrożenie systemu ERP w chmurze. Dlaczego warto rozważyć zastosowanie tego typu rozwiązania?

Zwolnienie dyscyplinarne - w jakich sytuacjach można je zastosować?

Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia jest możliwe tylko przy wystąpieniu okoliczności przewidzianych w Kodeksie pracy.

Jak osiągnąć to, czego pragniesz. Wyznaczanie celów z Bryanem Tracym

Chcielibyśmy osiągać wszystko, co sobie wymarzymy, ale nie każdy wie, że nieprzypadkowy sukces zaczyna się od dokładnie sprecyzowanego celu i dobrego...