Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 02.06.2019

KW_TAGS

Telefon SM - digital marketing

Jak skutecznie dotrzeć do klientów, nie tracąc setek tysięcy na reklamę. Na co warto postawić w roku 2019.

Internet się zmienił

Jeszcze kilka lat temu można było powiedzieć, że życie przeciętnego Europejczyka dzieli się na rzeczywistość realną, w której spędza większość czasu, i rzeczywistość wirtualną, która jest rozrywką lub źródłem informacji. W tej chwili w dorosłość wchodzi pokolenie, które nie zna i nie potrafi sobie wyobrazić świata bez Internetu.
To ludzie, dla których nie ma rozróżnienia na świat realny i sieć. To jest ten sam świat.
Ale nie tylko pokolenie Z, które dopiero wkracza na rynek pracy, w Internecie uczy się, pracuje, zawiera przyjaźnie, buduje związki i prowadzi życie towarzyskie. Poprzednie pokolenia też przestają rozdzielać real i wirtual.

Zmienił się sposób szukania informacji o produktach

Ludzie nie wierzą reklamom. To nic nowego, ale konsument z każdym rokiem staje się bardziej świadomy, a coraz większe możliwości technologiczne sprawiają, że nikt  nie jest już skazany na czerpanie wiedzy o produktach z reklam i opinii sprzedawców.
Co więcej, przez lata zamieszczania reklam banerowych na bocznych kolumnach („na marginesach”) stron www, potencjalny klient stał się kompletnie niewrażliwy na umieszczane tam treści. Wie, że z boku są zwykle reklamy, więc skutecznie omija te miejsca wzrokiem. To, czego internauta nie może ominąć, stara się zablokować przy pomocy wtyczek do przeglądarek internetowych, takich jak AdBlock.

Specjaliści od marketingu są sami sobie winni.

Mam wrażenie, że duża część osób zajmujących się promocją w Internecie (choć poza siecią bywa chyba jeszcze gorzej, bo nie można zainstalować Adblocka), albo co bardziej prawdopodobne, ich szefowie i zleceniodawcy wciąż uważają, że jeśli reklama ich produktu nie wyświetla się każdemu przy każdym wejściu na stronę, to jest to kiepska reklama.
Takim szefom polecam fragment wystąpienia Gary’ego Vaynerchuka od zaznaczonego miejsca do 23:48.

To się nazywa doskonałe ROI, prawda?

Gdzie się reklamować

Jeśli chodzi o rekomendację w jakie reklamy warto inwestować w 2019, specjaliści są zgodni i na przykład zarówno Vaynerchuk w wystąpieniach z końca 2018 roku i początków 2019, jak i Philip Kotler w książce Marketing 4.0 zwracają szczególną uwagę na reklamę w social mediach.
To na Facebooku i Instagramie ludzie pytają znajomych o rady dotyczące kupna produktów. Równocześnie są to te same miejsca, w których reklamy nie zaburzają normalnego korzystania z serwisów. Nikomu nie wyskakuje nic niechcianego, a reklamy, na które użytkownik natrafia w czasie przeglądania treści, są dobrze dobrane do jego zainteresowań. No, chyba że specjaliści od marketingu zechcą wyświetlić swoją reklamę całemu światu, nie zawracając sobie głowy targetowaniem.

Drugim polecanym medium jest YouTube, a konkretnie pre-rolle - reklamy wyświetlane użytkownikowi przed filmami na podstawie jego wcześniejszych zainteresowań i wyszukiwań w Google.

Vaynerchuk twierdzi, że w tej chwili warto jeszcze inwestować w influencerów, a konkretnie w ich zdjęcia z naszymi produktami na Instagramie. Podobno jest to jeszcze skuteczne i opłacalne.

Marketing w social mediach jest trudniejszy i droższy niż kilka lat temu, ale takie reklamy nadal się sprawdzają. I, dobrze zaplanowane, będą się opłacać jeszcze przez jakiś czas, nim wielkie korporacje nie przekierują swoich budżetów reklamowych z telewizji na Internet. Wtedy leżymy wszyscy. Korzystajmy, póki się opłaca.

 

 
Elżbieta Zdanowska
Dziennik Przedsiębiorcy
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Komentarze  

Leslie
@ Leslie 09.06.2019 07:36
Hej, osobiście absolutnie zgadzam się z powyższym !


My homepage ... Justyna: http://gimkatolickie.opole.pl/

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

porada-jak-pisa-seo-copywriter

Jak pracować efektywnie – porada od SEO copywritera

Sukces twórców tekstów SEO-wych zależy nie tylko od ich umiejętności i wiedzy, ale również dyscypliny i planowania pracy.

10 grzechów e-sklepów – podstawy prowadzenie ebiznesu w jednym miejscu

Prowadzisz e-sklep? Sprawdź czego należy się wystrzegać, aby mieć czyste sumienie i zadowolonych klientów.

dobra-konferencja

6 błędów organizacyjnych, które decydują o odbiorze konferencji

Organizacja wydarzeń jest ściśle związana z pojawiającymi się przeszkodami i komplikacjami. Niektórych z nich da się uniknąć, a na inne nie mamy wpływu...

Sześć sposobów skutecznej prezentacji twojego produktu

Dawniej, gdy największa część sprzedaży była skutkiem kontaktów osobistych, sprzedawcy, nie mogąc się umówić z potencjalnym klientem, próbowali zamienić...

Landing page - case study

Przykłady wykorzystania landing page-a, które możesz zastosować w promocji Twojego biznesu. Czy wiesz wszystko o planowaniu kampanii reklamowej online?

Hale stalowe

W dobie technologii - hale stalowe i ich zalety

Tradycyjne metody budownicze tracą na znaczeniu w dzisiejszych czasach. Inwestorzy kierują swoją uwagę na hale stalowe i ich liczne zalety. Tłumaczymy,...

Jak_nazwać_firmę

7 porad, jak nazwać swoją firmę

Zakładasz własną firmę i zastanawiasz się, jaka nazwa będzie odpowiednia? Podpowiemy ci, na co warto zwrócić uwagę. Jak nazwać firmę, żeby odnieść sukces.

Podesty sceniczne

O czym warto pamiętać przy wyborze podestów scenicznych?

Podesty sceniczne pozwalają na zagospodarowanie przestrzeni podczas wszelkiego rodzaju wydarzeń. Dają możliwość stworzenia wielopoziomowych konstrukcji...