Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 14.06.2018

KW_TAGS

Eden ekspres do kawy i woda na spotaknia

Dobrze zorganizowanie spotkanie biznesowe może w dużym stopniu zadecydować o jego rezultacie. Jak wiadomo, najważniejsza jest oferta, którą przedstawiasz, jednak o pozytywnym przebiegu spotkania z klientem decyduje znacznie więcej czynników, które wpływają na jego podświadomość i tworzą przychylny obraz ciebie i twojej firmy. Wiadomo, że wygląd spotkania biznesowego w dużej mierze jest podporządkowany typowi branży, niemniej pewne standardy powinny zostać zachowane bez względu na specyfikę spotkania.

Zaplanowanie spotkania biznesowego nie jest proste. Jego specyfika powinna być dostosowana do charakteru klienta w taki sposób, aby mógł on poczuć się komfortowo. Nawet najbardziej atrakcyjna oferta może okazać się niewystarczająca, jeżeli nie wzbudzimy zaufania w kontrahencie i nie wypadniemy w jego oczach wystarczająco profesjonalnie. Bez względu na specyfikę branży organizacji spotkania biznesowego nie można odkładać na ostatnią chwilę i należy odpowiednio wcześniej przygotować się do niego zarówno pod względem merytorycznym, jak i wizerunkowym. Jak zorganizować spotkanie biznesowe, aby skutecznie zachęcić klienta do swojej oferty i korzystnie wypaść w jego oczach? Poniżej zamieszczamy kilka uniwersalnych porad, które pomogą pozyskać nowych kontrahentów.

1. Ustal termin i czas spotkania

Organizując spotkanie biznesowe, należy pamiętać, aby wszystkich jego uczestników zaprosić odpowiednio wcześniej. Powiadamianie o spotkaniu w ostatniej chwili stawia cię w złym świetle – jako osobę nieprofesjonalną, która nie szanuje czasu innych. Dodatkowo organizowanie spotkania biznesowego bez odpowiedniego zaplecza czasu uniemożliwia ci właściwe przygotowanie, co może zaważyć na jego powodzeniu. Zapraszając klientów na business meeting, należy także ustalić jego dokładną godzinę oraz miejsce. Spotkania najlepiej organizować we własnej firmie, ponieważ pozwoli ci to poczuć się pewniej i sprawniej prowadzić negocjacje. Ponadto masz możliwość odpowiedniego przygotowania przestrzeni i wyposażenia jej w wodę oraz kawę. Firma Eden Springs jest dystrybutorem wody butelkowanej oraz aromatycznej kawy, które umilą każde spotkanie.

2. Określ jasno cel i czas spotkania

Spotkania biznesowe są nieodłącznym elementem funkcjonowania każdej firmy, która do prawidłowego rozwoju potrzebuje nie tylko klientów, lecz także partnerów. Spotkania biznesowe dedykowane są zarówno jednym, jak i drugim. Dlatego zapraszając osoby na business meetingi, należy określić cel tego spotkania oraz jego tematykę, aby rozmówcy mogli się odpowiednio na nie przygotować. Ponadto warto poinformować o planowanym czasie trwania spotkania, które nie powinno być przesadnie długie, a krótkie i rzeczowe.

3. Ustal liczbę osób

Różnego rodzaju spotkania z kontrahentami lepiej organizować w mniejszej liczbie osób. Kameralne towarzystwo pozwala zapanować nad uczestnikami spotkania, a także umożliwia uniknięcie zbędnych dyskusji i wymiany zdań między sobą. Nie ma sensu zapraszanie osób niewiązanych z tematem spotkania, czyli tak zwanych osób towarzyszących głównym zainteresowanym, które mogą wnieść do spotkania niepotrzebny zamęt. Ponadto zawsze łatwiej jest przekonać do swoich racji mniejsze grono.

4. Bądź przygotowany na każde pytanie

Jedną z najbardziej istotnych rzeczy podczas każdego spotkania biznesowego jest właściwe przygotowanie merytoryczne. Nie wystarczy określić cel zebrania – ważne jest także kompleksowe przyswojenie wiedzy w danej dziedzinie, aby nie dać się zaskoczyć żadnym pytaniem. Dzięki temu twoja firma zyska w oczach klienta, przyczyniając się do zakończenia spotkania z sukcesem.

5. Zadbaj o przyjemną i komfortową atmosferę

Czynnikiem, który w znaczący sposób przyczynia się do sukcesu spotkania biznesowego, jest komfortowa atmosfera. Pomieszczenie, w którym podejmujesz klientów, powinno być jasne, a przy tym schludne i zadbane. W bardzo złym guście byłoby ugoszczenie kontrahentów przy brudnym stole lub na obszarpanej kanapie. Nieodłącznym elementem spotkania biznesowego jest też zaproponowanie gorących napojów. Firma Eden Springs oferuje kawę ziarnistą, którą można przygotować w ekspresie do kawy Eden. Warto zadbać także o to, by na stole stała woda butelkowana, którą również oferuje Eden Springs. Bardzo istotne jest, aby atmosfera spotkania nie była ani zbyt poważna, ani rozluźniona. Powinieneś stworzyć wizerunek zarówno profesjonalisty, jak i przyjaznego człowieka. Nie powinieneś też być nadmiernie ugodowy, aby klient nie zyskał nad tobą przewagi w konwersacji.

 
Eden Springs
www.eden.pl

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Allegro zmiana zasad miniatur

Zdjęcia miniaturek na Allegro – nowe standardy

Portal aukcyjny allegro.pl zmienił zasady dotyczące miniatur zdjęć. Zakres zmian dotyczy nie tylko rozdzielczości zdjęcia, ale również jego zawartości.

Lejek sprzedażowy w marketingu internetowym

Lejek sprzedażowy jest ilustracją drogi internauty, rozpoczynającą się tuż przed wejściem na stronę internetową, a kończący zakupem produktu lub usługi.

Dekalog Google AdWords – jak planować i optymalizować kampanię

Krótki poradnik AdWords dla początkujących i tych którzy chcą udoskonalić swoje obecne kampanie. Przeczytaj 10 prostych kroków o których musisz pamiętać!

Eden ekspres do kawy i woda na spotaknia

Spotkanie biznesowe – zasady przyjmowania klientów w biurze, dzięki...

Dobrze zorganizowanie spotkanie biznesowe może w dużym stopniu zadecydować o jego rezultacie. Jak wiadomo, najważniejsza jest...

Zwolnienia z Cła i VAT - kto i kiedy może zostać zwolniony?

Kiedy i na jakich warunkach przedsiębiorca ma szansę na zwolnienie z opłaty Cła oraz czy te same przepisy dotyczą zwolnienia przedsiębiorcy z płacenia...

Sprzedaż firmy - kilka rzeczy o których trzeba wiedzieć!

Pomysł sprzedaży przedsiębiorstwa może być korzystnym rozwiązaniem, gdy przedsiębiorca nie chce lub nie może już go prowadzić – 8 zagadnień

Pokaż swój biznes! - czyli wszystko o wystawie sklepowej

Wystawa sklepowa to jedna z najskuteczniejszych metod reklamy produktów. Jej fenomen polega nie tylko na dużej sile oddziaływania i niskich kosztach

Badania ankietowe. Układasz ankiety? Zrób to dobrze!

Dzięki nim można zmierzyć zadowolenie klientów, czy poznać ich preferencje. Skuteczność tych badań zależy od twórcy formularza.