Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 09.03.2017

KW_TAGS

Rebranding-brand

 

Brand to coś więcej niż logo, slogan czy znaczek na środka witryny sklepowej. Dla klienta, brand to obietnica, deklaracja którą firma składa na jego ręce zapewniając że produkt czy usługa będzie w adekwatnej do ceny, spodziewanej, znanej z innych poprzednich doświadczeń jakości.

Rebranding

Rebranding obejmuje wszelkie zmiany związane z wizerunkiem firmy, począwszy od zmiany nazwy, logotypu, claim-u, opakowań na produkty czy materiałów marketingowych. Głównym powodem tej zmiany jest potrzeba zmiany odbioru marki przez klientów, najczęściej aby brand wydawał się bardziej nowoczesny lub dopasowany do potrzeb klientów. W skrócie rebranding jest to nadanie nowego wyglądu istniejącej już marce, który będzie niósł ze sobą nowy ładunek emocjonalny.

Kiedy nie robić rebrandingu?

Zgodnie z powiedzeniem: „Lepsze jest wrogiem dobrego”. Rebranding jest rodzajem poprawy lub nawet naprawy sposobu postrzegania marki, dlatego jeśli marka nie jest negatywnie postrzegana, a informacje z rynku wskazują na duże przywiązanie, warto rozważyć czy działanie nie przyniesie więcej strat niż zysków.

Proces rebrandingu, jak można się do niego przygotować?

Mało która firma decyduje się na częstą zmianę swojego brandu. Po pierwsze wiąże się to z dużymi kosztami czasu pracy zespołu, jak i nakładów finansowych, jakie należy ponieść.

Sytuacja ta sprawia, że wiedza na temat rebrandingu, a co ważniejsze doświadczenie w przeprowadzeniu takiego procesu jest niewielkie lub żadne. Istnieje jednak prosty sposób, aby zminimalizować ryzyko popełnienia błędu – są to tzw. case study, czyli informacje udostępnianie przez inne firmy, w związku z działaniami jakie podjęły, aby dokonać zmiany.

Bez względu na branżę lub produkt, którego zmiana dotyczy, wiele elementów będzie wspólne dla każdej firmy.
Przedsiębiorstwa dysponujące większymi budżetami mogą sobie pozwolić na szereg badań i wsparcie profesjonalnej agencji, która pomoże przeprowadzić firmę przez ten proces. Koszty dla dużych przedsiębiorstw wahają się od 1-2 mln zł do ponad 100mln zł (taka kwota została oszacowana, jako kosz rebrandingu dla  dużych sieci telekomunikacyjnych).

Proces rebrandingu może przebiegać różnymi etapami i w różnym czasie, jednak na końcu drogi, musi być zachowana podstawowa zasada – logo, typografia, slogany, grafiki muszą opowiadać klientowi jedną i tą samą historię.

Komentarze  

Tamika
@ Tamika 10.06.2019 21:24
Hej, osobiście całkowicie zgadzam się z Twoim wpisem !

My weblog :: Julka: http://babadu.waw.pl/

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

E-podpis-cover

Elektroniczne podpisywanie dokumentów - zacznij dzisiaj

Nowocześnie prowadzony biznes to taki, który korzysta z dostępnych rozwiązań technologicznych i innowacji, by funkcjonować sprawnie, bezpiecznie,...

Kim są prawdziwi influencerzy ery cyfrowej

Niedawno pisałam o tym, jak rozprzestrzeniają się trendy i, że w związku z tym, warto dostosować sposób komunikacji do grupy, do której chcemy dotrzeć. Philip...

handlowiec negocjacje

Sprzedawca – zawód przyszłości?

Dane statystyczne GUS mówią, że w Polsce w roku 2018 w handlu pracowało około 1,3 mln osób. W lepiej rozwiniętych gospodarkach te liczby są...

Sześć sposobów skutecznej prezentacji twojego produktu

Dawniej, gdy największa część sprzedaży była skutkiem kontaktów osobistych, sprzedawcy, nie mogąc się umówić z potencjalnym klientem, próbowali zamienić...

Koszty energii zależne od grupy taryfowej

Jak obniżyć koszty energii? Z danych Energii dla firm wynika, że aż 30% przedsiębiorców może mieć nieprawidłowo dobraną energetyczną grupę taryfową!

Tłumaczenie umów

Tłumaczenia umów. Co powinien wiedzieć o nich każdy przedsiębiorca?

Umowy są jednymi z najczęściej tłumaczonych dokumentów o charakterze prawnym. Ich obecność jest niezbędna dla funkcjonowania każdej firmy, a prawidłowo...

Siedziba firmy we własnym mieszkaniu?

Rejestracja działalności gospodarczej we własnym mieszkaniu może być opłacalna w kilku przypadkach

Zmiany w normie ISO 9001

Zarządzanie organizacją w oparciu o jakość jest standardem na całym świecie. Do tej pory już ponad milion firm, instytucji, fundacji oraz innego rodzaju...