Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 20.10.2016

KW_TAGS

Na początku był handel wymienny, potem ze straganów i sklepików obwoźnych wyłoniły się sklepiki stacjonarne, aż po wielkie hipermarkety, ale to nie koniec. XXI w. to czas rozkwitu sprzedaży online. Ostatnie lata wyznaczają nowe trendy kierując nas w kierunku sprzedaży w modelu multichannel.

Czym jest multichannel?

Do powstania modelu multichannel doprowadziły zmiany na rynku handlu detalicznego. Jak wynika z raportu amerykańskiej firmy Interactive Intelligence, pod tą nazwą rozumiemy każdy nowy kanał kontaktu z klientem.

To na co należy zwrócić uwagę to fakt, że wraz z rozwojem technologii mobilnej proces zakupowy w sposób naturalny uległ zmianom. Obecnie coraz częściej mamy do czynienia z procesem typu: „wypatrzyć i przeczytać na telefonie, czy też w katalogu lub ulotce – porównać na komputerze lub na tablecie bądź w sklepie stacjonarnym – przejść do sklepu na telefonie – skorzystać z płatności online – sprawdzać status zamówienia podczas lunchu na smartfonie – wystawić opinię, a w razie potrzeby wymienić (np. rozmiar) w sklepie stacjonarnym”. Dziś robi tak już 25% kupujących i eksperci sygnalizują, że liczba ta będzie rosła. To już nie wyjątek, gdyż robi tak, co czwarty klient.

Co to oznacza dla sprzedawców? I dlaczego Dotpay?

Chcąc iść z duchem czasów jak np. Decathlon, czy Answear optymalnie jest mieć sklep online i sieć stacjonarnych, wydawać katalogi, jak Ikea, etc. Nie zawsze jest to jednak możliwe, ale nie wyklucza możliwości docierania do naszej grupy docelowej różnymi kanałami online i offline. Co istotne, niektórzy operatorzy płatności, jak Dotpay, udostępniają usługi wspierające sprzedaż w modelu multichannel.

"Kiedy startowaliśmy ze sklepem internetowym jedną z kluczowych kwestii był wybór operatora płatności. Zdawaliśmy sobie sprawę, że płatność to najważniejszy moment całego procesu zamówienia, dlatego mieliśmy wysokie wymagania przy szukaniu odpowiedniego operatora. Postawiliśmy na Dotpay, który już wtedy spełniał wszystkie nasze oczekiwania i ta decyzja okazała się być trafiona". – mówił dla dziennikwschodni.pl w marcu tego roku, Jakub Gierszyński, Dyrektor eCommerce, Decathlon

Najlepszą wizytówką dla Dotpay są sukcesy ich klientów.

 
dotpay.pl
www.dotpay.pl

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

CATI i CAWI jako narzędzie służące do analizy popytu

Szczegółowa analiza popytu, kluczem do poznania preferencji klientów, prezentujemy metody CATI i CAWI

Tłumaczenia umów - zwykłe czy przysięgłe?

Zamawiając tłumaczenia ważnych dokumentów, często stawiamy sobie pytanie: potrzebujemy przekładu zwykłego czy przysięgłego? Dla klienta, jedną z...

Kody PKD - pytania czytelników [Poradnik]

Kto nadaje kody PKD i kiedy są potrzebne, oraz czy można zmienić PKD przy zmianie profilu działalności [FAQ]

Współczynnik odrzuceń – dlaczego ten wskaźnik jest tak ważny?

Bounce rate – czyli współczynnik odrzuceń, co nam mówi o stronie, jak go obniżyć i jakie wartości są „atrakcyjności” strony są odpowiednie dla nas?

Poradnik ERP

System ERP w chmurze – dlaczego warto go wybrać?

Z roku na rok coraz więcej organizacji decyduje się na wdrożenie systemu ERP w chmurze. Dlaczego warto rozważyć zastosowanie tego typu rozwiązania?

8 przyczyn upadku przedsiębiorstw - ryzyko dla start-upów

Najczęściej popełniane biznesowe błędy, które doprowadzają średnio 8 na 10 przedsiębiorstw do upadku w trakcie pierwszego roku ich istnienia.

Rebranding-brand

Co to jest brand i na czym polega rebranding?

Brand to coś więcej niż logo, slogan czy znaczek na środka witryny sklepowej. Rebranding obejmuje...  

Trendy w wyjazdach wakacyjnych

Wakacyjne trendy? Wczasowicze pragną wrócić na łono przyrody

Analizując trendy wyszukiwań w google można zauważyć istotne zmiany w sposobie wyszukiwania wakacyjnych lokalizacji.