Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 08.06.2016

KW_TAGS

Polskie firmy coraz bardziej stawiają na intensywny rozwój. Objawia się on nie tylko inwestycjami w nowe produkty poszerzające ofertę, czy zatrudnianiu nowych pracowników, ale także budową własnego wizerunku. Przedsiębiorcy stawiają także na przeprowadzkę do nowych biur. Te zaś stają się coraz bardziej imponujące.

W dzisiejszych czasach biuro jest wizytówką firmy. Podejmując współpracę z nowymi klientami czy angażując do kooperacji nowych kontrahentów negocjujemy umowy oraz ustalamy warunki właśnie we własnych pomieszczeniach biurowych. Funkcjonowanie biura ma więc dla każdego, mniejszego czy większego przedsiębiorcy znaczenie absolutnie podstawowe.

Gdy myślimy o rozwoju firmy, prędzej czy później dochodzi do momentu, w którym trzeba przystąpić do wynajęcia większego biura. Jest to związane z rozwojem firmy, zatrudnianiem nowych pracowników. Przeprowadzka jest dla przedsiębiorcy ogromnym wyzwaniem logistycznym, które często związane jest z dużymi kosztami, które objawiają się nie tylko aspektem finansowym. Co zrobić, aby przeprowadzka biura była w miarę płynna i nie zakłóciła normalnej pracy przedsiębiorstwa? Warto się trzymać kilku prostych zasad.

Planuj wcześniej, czyli odpowiednia logistyka

Jeżeli faktycznie chcemy, aby przez przeprowadzkę praca w firmie nie była całkowicie zdezorganizowana, warto to zmiany lokalizacji przystąpić odpowiednio wcześniej, najlepiej tuż po podpisaniu umowy wynajmu. Wtedy będzie szansa, że będzie wystarczająca ilość czasu na organizowanie przeprowadzki - radzi Adam Chodziński z Taxi-Bagaż. Przy tego rodzaju kwestiach nie jest wskazany pośpiech. Praca pod presją czasu może okazać się dla firmy bardzo kosztowna.

Co daje wcześniejsze przygotowanie przeprowadzki? Zalet wynikających z dobrego postępowania jest kilka:

  • czas na znalezienie profesjonalnej firmy od przeprowadzek,
  • możliwość zapoznania się z ofertami kilku firm i wybór najlepszej,
  • szansa na przeprowadzenie ewentualnego remontu nowej siedziby,
  • czas na odpowiednie spakowanie mebli, dokumentacji, sprzętu komputerowego i pozostałego,
  • czas na rozplanowanie przeprowadzki, tj.: w przypadku większej firmy można przeprowadzać
  • pojedyncze działy, dzięki czemu praca firmy nie będzie zakłócona,
  • zachowanie ciągłości pracy,
  • brak powstawania zaległości w pracy,
  • mniejsze koszty,
  • mniejszy stres dla właścicieli oraz pracowników,
  • brak strat w postaci uszkodzonego sprzętu lub zaginięcia dokumentacji.

Wybierz doświadczoną firmę od przeprowadzek

Musimy pamiętać, że nawet najlepiej zaplanowana przeprowadzka nie dojdzie do skutku, gdy wykonawcą usługi będzie firma, która legitymuje się brakiem doświadczenia oraz nie trzyma się podstawowych zasad, które obowiązują w branży. Bez dobrego wykonawcy przeprowadzka nie przebiegnie płynnie, a firma będzie narażona na dezorganizację. Dobre firmy od przeprowadzek, np. z Warszawy potrafią sprawnie poradzić sobie nawet z większym zleceniem, które trzeba wykonać dla klientów korporacyjnych.

Musimy pamiętać, że wynajmując firmę świadczącą usługi przeprowadzkowe musimy brać pod uwagę:

  • wielkość firmy,
  • wyposażenie pracowników oraz ich doświadczenie,
  • wyposażenie techniczne (auta o różnej ładowności, narzędzia do transportu, materiały pakujące),
  • terminy realizacji zleceń,
  • gotowość firmy do pracy pod presją czasu,
  • posiadane certyfikaty oraz ubezpieczenie.

Warto podejmować współpracę z firmami, które działają legalnie oraz dysponują wszystkimi wymaganymi ubezpieczeniami. Zagwarantuje nam to, że w razie jakiegokolwiek wypadku otrzymamy należące się nam odszkodowanie.

Rozłóż przeprowadzkę w czasie

Gdy zdecydujemy się na przeprowadzkę do większego/nowego biura, systematycznie realizujmy swoje plany. Jeżeli mamy kłopoty z organizacją, notujmy wszystkie pomysły, poprośmy o pomoc kogoś, kto ma doświadczenie. Pomocą może służyć takie firma przeprowadzkowa (o ile wybierzemy odpowiednią).

Rozłożenie przeprowadzki w czasie da nam szansę na to, że cała operacja się powiedzie. Będziemy mieli czas na uporządkowanie dokumentów, demontaż sprzętu komputerowego, mebli i ostatecznie relokację pracowników. Praktycznym rozwiązaniem (jeśli to możliwe) jest organizowanie przeprowadzki w dni wolne od pracy lub tak zwane długie weekendy. Jest to czas, gdy większość pracowników ma wolne, nie ma więc potrzeby wstrzymywania wykonywania obowiązków.

Bądź w kontakcie z wykonawcą

Dobry kontakt z wykonawcą przeprowadzki to bardzo ważna rzecz. Współpracując (zwłaszcza pierwszy raz) poprzez systematyczny kontakt budujemy pozytywne relacje, które przyniosą efekt w przyszłości.

Gdy jesteśmy w trakcie przeprowadzki dzięki stałej łączności z wykonawcą możemy wiedzieć, na jakim etapie realizacji jest zlecenie. Jest to ważne zwłaszcza w tedy, przeprowadzka nie jest w obrębie jednego miasta, a znacznie dalej.

 
 
taxi-bagaz.com.pl
 

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Jak zostać freelancerem? Freelancing nie jest już słowem-zagadką

Freelancer to osoba nieposiadająca etatu, wykonująca pracę (często wyspecjalizowaną w danej dziedzinie) na podstawie umowy innej niż umowa o pracę.

Zmiany w normie ISO 9001

Zarządzanie organizacją w oparciu o jakość jest standardem na całym świecie. Do tej pory już ponad milion firm, instytucji, fundacji oraz innego rodzaju...

Zaskocz swojego Klienta! - czyli o dekorowaniu witryn

Dlaczego dużych miastach dekoracje zmienia się najczęściej w nocy, a nie w dzień w toku normalnej pracy w sklepie?

Koszty energii zależne od grupy taryfowej

Jak obniżyć koszty energii? Z danych Energii dla firm wynika, że aż 30% przedsiębiorców może mieć nieprawidłowo dobraną energetyczną grupę taryfową!

Oświetlenie witryny - czyli reflektorem w oczy klienta?

Dlaczego światło w oknie wystawowym jest tak ważne? Jednym z najważniejszych elementów dekoracyjnych ciekawej witryny jest dobre oświetlenie wystawy.

Zakładanie firmy - podsawowe informację jak założyć przedsiębiorstwo

Niezbędna wiedza dla przyszłych przedsiębiorców - 10 kwestii, o których należy pomyśleć zanim otworzymy firmę

Zarządzanie cenami - strategia cenowa nie polega na podniesieniu cen

Efektywne zarządzanie cenami powinno się rozpocząć od zrozumienia zależności pomiędzy ceną, a sprzedawanym wolumenem.

Jak_nazwać_firmę

7 porad, jak nazwać swoją firmę

Zakładasz własną firmę i zastanawiasz się, jaka nazwa będzie odpowiednia? Podpowiemy ci, na co warto zwrócić uwagę. Jak nazwać firmę, żeby odnieść sukces.