Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 18.02.2016

KW_TAGS

Upselling, czyli technika sprzedaży polegająca na nakłonieniu klienta do zakupu droższego produktu lub usługi. Termin również dotyczy nakłonienia do rozszerzenia sprzedaży o dodatkowy element podwyższający wartość produktu. Działanie to czyni sprzedaż produktu bardziej opłacalną lub zyskowną.

Przykład: Jednym z bardziej obrazowych przykładów jest przedłużenie gwarancji na towary RTV lub AGD. Klient otrzymuje standardową gwarancję na rok lub dwa, chyba że zdecyduje się dokupić dodatkowo pakiet, wydłużający termin gwarancji do lat pięciu.

Z upsellinigem spotykamy się również przy zakupie samochodu, gdzie podstawowa wartość towaru kupowanego zwiększa się, wraz z dodatkowymi opcjami wyposażenia, jakie klient wybiera.

Bardzo często działanie up-sellingowe połączone jest z działaniem cross-sellingowym, czyli sprzedażą innych produktów od tego samego sprzedawcy.

Upselling jako ważne narzędzie zwiększania zysków

Osoby znające zagadnienie lejka sprzedażowego wiedzą, ile pracy kosztuje pozyskanie klienta. Przy stale rosnącej konkurencji w e-commerce i zwiększonej trudności w pozyskaniu leada, optymalizacja wykorzystania wykonanej pracy staje się bezsprzeczną koniecznością.

Udoskonalenie metody upsellingu jest możliwe.

Głównym założeniem tego działania marketingowego jest nie tylko zaoferowanie klientowi produktu o wyższej cenie, ale co ważne, o wyższym standardzie czy o większej ilości funkcji.

Zarzucenie klienta setkami możliwości może wywołać zniechęcenie i paradoksalnie zaszkodzić naszej sprzedaży. W związku z tym warto poznać preferencje klienta i wyselekcjonować optymalną ilość ofert, które mogą być najistotniejsze i najbardziej wpłyną na poziom zadowolenia klienta z zakupu.

 
Marcin Madej
Dziennik Przedsiębiorcy
www.dziennikprzedsiebiorcy.pl

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Pokaż swój biznes! - czyli wszystko o wystawie sklepowej

Wystawa sklepowa to jedna z najskuteczniejszych metod reklamy produktów. Jej fenomen polega nie tylko na dużej sile oddziaływania i niskich kosztach

Strategia-dystrybucji-leadsmansion

Strategia dystrybucji treści dla portalu informacyjnego. Jakimi...

Z prowadzeniem portalu informacyjnego wiąże się dość ważna rola – dostarczanie użytkownikom wiadomości na temat szybko zmieniającej się rzeczywistości...

Pani Swojego Czasu. Biznesu ucz się od najlepszych

Przedsiębiorcy, zwłaszcza ci, którzy prowadzą biznes w Internecie, zaczynają rozumieć, że aby przyciągnąć klientów, nie wystarczy informować, że produkt...

Profesjonalne-SEO-czy-warto

Dlaczego pozycjonowanie strony warto powierzyć profesjonalnej...

Pozycjonowanie stron internetowych wymaga pewnej wiedzy, którą częściowo można posiąść we własnym zakresie, ale samodzielne wdrożenie strategii SEO nie...

Eden ekspres do kawy i woda na spotaknia

Spotkanie biznesowe – zasady przyjmowania klientów w biurze, dzięki...

Dobrze zorganizowanie spotkanie biznesowe może w dużym stopniu zadecydować o jego rezultacie. Jak wiadomo, najważniejsza jest...

Obowiązki e-sklepów i telemarketerów – poznaj swoje prawa i obowiązki

Za nieprzestrzeganie przepisów przedsiębiorca musi liczyć się z karą grzywny do 5 000 zł, alby jej uniknąć wystarczy zastosować się do nowych przepisów

Wypalenie zawodowe

Czym charakteryzuje się syndrom wypalenia zawodowego?

Po raz pierwszy opisana w latach 70. XX wieku syndrom wypalenia zawodowego to konstelacja objawów związanych z pracą, która zwykle występuje u osób bez...

Jak dotrzeć z produktem do szerokiej grupy odbiorców

Dyfuzja innowacji to proces, który zaczyna się z chwilą wypuszczenia produktu na rynek. Jej model opracował w 1962 roku amerykański socjolog Everett...