Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 18.02.2016

KW_TAGS

Cross-selling czyli technika sprzedaży produktów uzupełniających. Często nazywana jest sprzedażą krzyżową lub sprzedażą komplementarną.

Technika cross-selling, tak samo jak inne pojęcie wspierające sprzedać, czyli up-selling, jest narzędziem marketingowym zwiększającym wartość transakcji dokonanej z jednej ścieżki zakupowej.

Przykład: Dołączenie do oferty zakupu telefonu komórkowego dodatkowej oferty na etui, zestaw głośnomówiący lub stację dokującą.

Cross-selling może również dotyczyć usług, na przykład: firmy ubezpieczeniowe ubezpieczając samochód oferują dodatkowo ubezpieczenie zdrowotne lub ubezpieczenie domu.

Cross-selling nie tylko zwiększa sprzedaż towarów, ale również pozwala zaoferować klientowi kompleksową ofertę, dzięki czemu zwiększa zaufanie i przywiązanie klienta do sklepu, poprawia wizerunek (sklep oferujący pełną ofertę w kategorii), oraz zmniejszamy ryzyko zakupu towarów dodatkowych w sklepach konkurencyjnych.

Zainteresowanie ofertami bazującymi na technice cross-sellingu, na przykładzie branży turystycznej:

 
Marcin Madej
Dziennik Przedsiębiorcy
www.dziennikprzedsiebiorcy.pl

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Jak sobie poradzić z przeprowadzką dużego biura?

Jeżeli faktycznie chcemy, aby przez przeprowadzkę praca w firmie nie była całkowicie zdezorganizowana, warto to zmiany lokalizacji przystąpić...

Magia cyfry 9 - czyli jak sprzedawać taniej i zarabiać więcej?

Czy wiecie, że obniżając cenę marginalnie, możecie zarobić nieporównywalnie więcej niż proponując cenę zaokrągloną?

Podesty sceniczne

O czym warto pamiętać przy wyborze podestów scenicznych?

Podesty sceniczne pozwalają na zagospodarowanie przestrzeni podczas wszelkiego rodzaju wydarzeń. Dają możliwość stworzenia wielopoziomowych konstrukcji...

Sezonowosc

Jak wygrać z sezonowością?

Sezonowość jest najczęściej zjawiskiem zewnętrznym, na które nie masz żadnego wpływu. Natomiast możesz się do niej w pełni przygotować.

Praca influencera

Harmonogram pracy influencera – co zrobić, aby odnieść sukces

Wielu influencerów, zarówno blogowych, vlogowych, streamowych czy instagramowych, na pytanie o najważniejszy czynnik sukcesu wymieniają systematyczność...

Mała firma planuje strategicznie - zainwestuj w swój sukces!

Żeby wprowadzić firmę na wyższy poziom należy oderwać się od operacyjnej działalności i skupić się na strategicznym myśleniu nad przyszłością firmy

social media - dane - infografika

Social media w Polsce - dane statystyczne [infografika]

Liczba użytkowników serwisów społecznościowych to 18 mln, stanowi to 47% całej populacji. Aż 16 mln użytkowników korzysta z serwisów społecznościowych...

Wirtualna centrala telefoniczna

Wirtualna centrala telefoniczna w biurze – skuteczne narzędzie...

Prowadzenie własnego biura to nie tylko konieczność wynajmu odpowiedniego lokalu, w dogodnej lokalizacji, ale przede wszystkim właściwy dobór jego...