Cross-selling czyli technika sprzedaży produktów uzupełniających. Często nazywana jest sprzedażą krzyżową lub sprzedażą komplementarną.
Technika cross-selling, tak samo jak inne pojęcie wspierające sprzedać, czyli up-selling, jest narzędziem marketingowym zwiększającym wartość transakcji dokonanej z jednej ścieżki zakupowej.
Przykład: Dołączenie do oferty zakupu telefonu komórkowego dodatkowej oferty na etui, zestaw głośnomówiący lub stację dokującą.
Cross-selling może również dotyczyć usług, na przykład: firmy ubezpieczeniowe ubezpieczając samochód oferują dodatkowo ubezpieczenie zdrowotne lub ubezpieczenie domu.
Cross-selling nie tylko zwiększa sprzedaż towarów, ale również pozwala zaoferować klientowi kompleksową ofertę, dzięki czemu zwiększa zaufanie i przywiązanie klienta do sklepu, poprawia wizerunek (sklep oferujący pełną ofertę w kategorii), oraz zmniejszamy ryzyko zakupu towarów dodatkowych w sklepach konkurencyjnych.
Zainteresowanie ofertami bazującymi na technice cross-sellingu, na przykładzie branży turystycznej:
|
Dołącz do dyskusji