Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 18.02.2016

KW_TAGS

Cross-selling czyli technika sprzedaży produktów uzupełniających. Często nazywana jest sprzedażą krzyżową lub sprzedażą komplementarną.

Technika cross-selling, tak samo jak inne pojęcie wspierające sprzedać, czyli up-selling, jest narzędziem marketingowym zwiększającym wartość transakcji dokonanej z jednej ścieżki zakupowej.

Przykład: Dołączenie do oferty zakupu telefonu komórkowego dodatkowej oferty na etui, zestaw głośnomówiący lub stację dokującą.

Cross-selling może również dotyczyć usług, na przykład: firmy ubezpieczeniowe ubezpieczając samochód oferują dodatkowo ubezpieczenie zdrowotne lub ubezpieczenie domu.

Cross-selling nie tylko zwiększa sprzedaż towarów, ale również pozwala zaoferować klientowi kompleksową ofertę, dzięki czemu zwiększa zaufanie i przywiązanie klienta do sklepu, poprawia wizerunek (sklep oferujący pełną ofertę w kategorii), oraz zmniejszamy ryzyko zakupu towarów dodatkowych w sklepach konkurencyjnych.

Zainteresowanie ofertami bazującymi na technice cross-sellingu, na przykładzie branży turystycznej:

 
Marcin Madej
Dziennik Przedsiębiorcy
www.dziennikprzedsiebiorcy.pl

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Idealny grafik

Czy da się stworzyć grafik optymalny, który zadowoli kierownictwo i...

Nawet więcej niż 10 godzin pracy w tygodniu jest marnowana przez Polaków na czynności niezwiązane z życiem zawodowym.

Prywatna pożyczka hipoteczna – doskonała alternatywa dla bankowej...

W życiu każdego dorosłego człowieka przychodzi taki moment, kiedy zaczyna on poważnie zastanawiać się nad zakupem domu lub mieszkania. Niestety, nie...

Pasja kontra sprzedaż i marketing

Stare powiedzenie mówi ‘wybieraj mądrze swoich przyjaciół’, to samo tyczy się klientów. Taka rada wydaje się sprzeczna z intuicją i logicznym myśleniem

Badania ankietowe. Układasz ankiety? Zrób to dobrze!

Dzięki nim można zmierzyć zadowolenie klientów, czy poznać ich preferencje. Skuteczność tych badań zależy od twórcy formularza.

7 popularnych mitów o prowadzeniu firmy

Ryczałt jest zawsze lepszy od zasad ogólnych, najpierw trzeba założyć firmę, a później zacząć ponosić koszty? Sprawdź, co wiesz o prowadzeniu firmy

Obowiązki e-sklepów i telemarketerów – poznaj swoje prawa i obowiązki

Za nieprzestrzeganie przepisów przedsiębiorca musi liczyć się z karą grzywny do 5 000 zł, alby jej uniknąć wystarczy zastosować się do nowych przepisów

Oświetlenie witryny - czyli reflektorem w oczy klienta?

Dlaczego światło w oknie wystawowym jest tak ważne? Jednym z najważniejszych elementów dekoracyjnych ciekawej witryny jest dobre oświetlenie wystawy.

E-podpis-cover

Elektroniczne podpisywanie dokumentów - zacznij dzisiaj

Nowocześnie prowadzony biznes to taki, który korzysta z dostępnych rozwiązań technologicznych i innowacji, by funkcjonować sprawnie, bezpiecznie,...