Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 18.02.2016

KW_TAGS

Lejek sprzedażowy jest ilustracją drogi internauty, rozpoczynającą się tuż przed wejściem na stronę internetową, a kończący zakupem produktu lub usługi.

Tutaj znajdziesz więcej informacji jak skutecznie wykorzystać lejek sprzedażowy w marketingu internetowym: www.eactive.pl/strategia-marketingowa/lejek-marketingowy-dlaczego-twoj-e-commerce-go-potrzebuje

Kształt i liczba etapów jaką przechodzi użytkownik uzależniona jest od wielu czynników, między innymi jest to budowa strony internetowej, profilu klienta, profilu produktu, celu marketingowego głównego - finalnej akcji jaką oczekujemy od klienta, odraz celów pobocznych, jeśli takie sobie wyznaczymy.

Kształt lejka dla każdej firmy będzie inny, również może on przybierać różne kształty w zależności od produktów czy usług w zakresie jednego przedsiębiorstwa.

Wartościami, jakie można nazwać „uśrednionymi“ dla różnych działalności i różnych produktów są:

  • Pozyskiwanie odwiedzających. Górna, najszersza część lejka, będąca wstępną fazą procesu konwersji ruchu w sprzedaż. Przedsiębiorcy mają do dyspozycji cały zastęp narzędzi marketingowych, którymi mogą przyciągnąć klientów, na przykład: mailingi, newsletter, reklama SEM, przygotowanie strony pod SEO, akcję na portalach społecznościowych, akcje promocyjne na stronach partnerskich itp.
  • Lead generation. Konwersja odwiedzających w leady jest obszerną dziedziną marketingową, która umiejętnie zastosowana pozwala zoptymalizować działania i uzyskać dane kontaktowe osób odwiedzających.
  • Proces oceny leadów. Spora część internautów pozostawia fałszywe dane, istotne jest, aby przeprowadzić proces selekcji leadów i pozostawić jedynie te, które kwalifikują się do dalszych akcji
  • Pielęgnacja leada (lead nurturing). Jest to akcja, która ma za zadanie doprowadzić do konwersji leady marketingowe w leady zakupowe. Przez wiele lat proces ten polegał na wysyłce standardowych wiadomości marketingowych - mailingi sprzedażowe, czy newsletterów, które zawierają informacje o produktach. W dobie zalewania poczty użytkownika dziesiątkami informacji dziennie, warto przenieść zaangażowanie na wysyłanie wartościowych treści, przy pomocy których stworzymy wielowątkowy i wielowątkowy proces zakupowy.
  • Konwersja leadu i przekierowanie go do działu zakupowego. Nieocenioną pomocą bywa w przypadku konwersji leadu system marketing automation, pozwala on w automatyczny sposób ocenić rzeczywisty poziom konwersji leadów i przekazać informację do działu handlowego, bez zaangażowania dodatkowych działań ze strony działu marketingu.
  • Cross selling / Up selling, czyli to co jeszcze można zrobić na końcu lejka sprzedażowego. Mało która firma obecnie zatrzymuje się na poziomie sprzedaży produktu klientowi. Zarówno sprzedaż cross sellingowa, czyli oferowanie dodatkowych towarów lub usług, jak i sprzedaż up sellingowa, czyli podniesienie wartości sprzedanej już usługi, jest (powinna być) standardowym działaniem na pozyskanym i skonwertowanym leadzie.

Naturalnie proces ten, może zostać uznany jako odrębne działanie i przeistoczyć się zupełnie nowy lejek sprzedażowy.

 
Marcin Madej
Dziennik Przedsiębiorcy
www.dziennikprzedsiebiorcy.pl

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

handlowiec negocjacje

Sprzedawca – zawód przyszłości?

Dane statystyczne GUS mówią, że w Polsce w roku 2018 w handlu pracowało około 1,3 mln osób. W lepiej rozwiniętych gospodarkach te liczby są...

Pokaż swój biznes! - czyli wszystko o wystawie sklepowej

Wystawa sklepowa to jedna z najskuteczniejszych metod reklamy produktów. Jej fenomen polega nie tylko na dużej sile oddziaływania i niskich kosztach

Idealny grafik

Czy da się stworzyć grafik optymalny, który zadowoli kierownictwo i...

Nawet więcej niż 10 godzin pracy w tygodniu jest marnowana przez Polaków na czynności niezwiązane z życiem zawodowym.

Trendy w wyjazdach wakacyjnych

Wakacyjne trendy? Wczasowicze pragną wrócić na łono przyrody

Analizując trendy wyszukiwań w google można zauważyć istotne zmiany w sposobie wyszukiwania wakacyjnych lokalizacji.

Wirtualne biuro

Dodatkowe przychody w firmie dzięki pakietowaniu usług

Wypracowanie dochód z działalności wiąże się z dwoma oczywistymi zadaniami jakie ma przed sobą przedsiębiorca: pozyskanie nowych klientów i utrzymanie...

Rebranding-brand

Co to jest brand i na czym polega rebranding?

Brand to coś więcej niż logo, slogan czy znaczek na środka witryny sklepowej. Rebranding obejmuje...  

Wpis do CEIDG – zakładanie działalności gospodarczej [Poradnik]

Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej CEIDG – odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania czytelników.

Profesjonalne-SEO-czy-warto

Dlaczego pozycjonowanie strony warto powierzyć profesjonalnej...

Pozycjonowanie stron internetowych wymaga pewnej wiedzy, którą częściowo można posiąść we własnym zakresie, ale samodzielne wdrożenie strategii SEO nie...