Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 29.05.2015

Proces rozpowszechniania się informacji w internecie przebiega bardzo szybko. To, co wydawało nam się dobrze ukryte, znienacka może pojawić się na forach i portalach społecznościowych. Naszym celem jest jednak rozpowszechniać pozytywne opinie o naszej firmie, które w równie szybki sposób będą docierać do potencjalnych klientów. Mowa o marketingu szeptanym, uważanym przez niektórych za niekoniecznie uczciwą praktykę. Większość jednak postrzega go jako skuteczne działanie marketingowe, wyrabiające u odbiorców pozytywne zdanie o naszej firmie, ofercie czy konkretnym produkcie.

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że plotka rozpowszechnia się szybko i dociera do dużej grupy odbiorców. Sekret sukcesu wielu serwisów oraz przedsiębiorstw tkwi w zaangażowaniu użytkowników, którzy zadbają o pozytywne zaprezentowanie marki w internecie, na forach i portalach społecznościowych. Prosumenci, bo tak są nazywani aktywni odbiorcy, powinni posiadać sporą wiedzę na temat firmy i oferty. Jaka jest więc ich rola i w jaki sposób mogą pomóc nam w skutecznej sprzedaży oraz w zwiększeniu naszej popularności?

Klienci bazują w dużej mierze na opiniach i ocenach produktów. Jeżeli są one niepochlebne, najczęściej rezygnują z zakupu i wybierają inną firmę, oferującą podobny produkt. Zadaniem prosumentów jest przede wszystkim ocenianie i polecanie oferty. Mogą oni wystawiać pozytywne komentarze pod danym towarem w sklepie internetowym lub wysoko oceniać firmę na portalach, porównujących przedsiębiorstwa.

Marketing szeptany to również prowadzenie konwersacji na forach internetowych. Aby informacja o naszej marce się szybciej rozprzestrzeniła, należy dotrzeć do właściwej grupy docelowej i wzbudzić zainteresowanie naszą ofertą. Prosumenci anonimowo wypowiadają się na forum i w ten sposobów reklamują markę. Warto jednak pamiętać, by skutecznie wybierać forum - powinno być ono związane z branżą tematu. Również wypowiedź naszych aktywnych klientów musi być jak najbardziej naturalna, nie może zawierać w zbyt skomplikowane treści, które mogą wzbudzić podejrzenia wśród uczestników dyskusji.

Niezwykle ważną rolę w marketingu szeptanym odgrywają portale społecznościowe. Gromadzą one szerokie grono internautów o różnych zainteresowaniach. Jest to miejsce, gdzie najszybciej rozpowszechnia się plotka oraz wszelkie informacje. Nie można pominąć tych serwisów i również w ich obrębie należy wykorzystać marketing szeptany. Podsyłanie linków produktów, strony firmy oraz pozytywne komentarze z pewnością będą miały wpływ na wzrost zainteresowania Twoją ofertą.

Komentarze  

Omar
@ Omar 23.03.2020 19:44
Witam, osobiście całkowicie zgadzam się z powyższym !


Look into my webpage: Ola: http://gmina.przeworsk.pl/

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Jak wybrać firmę doradczą? 7 punktów, które Ci pomogą

W trakcie prowadzenia firmy zawsze przychodzi moment kiedy kompetencje właściciela czy też pracowników są niewystarczające

Turystyka biznesowa - nie całkiem nowa, ale i nie do końca poznana

Spotkania grupowe, podróże motywacyjne, szkolenia i kursy, imprezy integracyjne i motywacyjne. Turystyką biznesową nazwiemy więc wszelkie wyjazdy w...

8 przyczyn upadku przedsiębiorstw - ryzyko dla start-upów

Najczęściej popełniane biznesowe błędy, które doprowadzają średnio 8 na 10 przedsiębiorstw do upadku w trakcie pierwszego roku ich istnienia.

Wypalenie zawodowe

Czym charakteryzuje się syndrom wypalenia zawodowego?

Po raz pierwszy opisana w latach 70. XX wieku syndrom wypalenia zawodowego to konstelacja objawów związanych z pracą, która zwykle występuje u osób bez...

Jak założyć działalność gospodarczą?

Założenie własnej działalności gospodarczej to duży krok w stronę samodzielności i niezależności. Czym jest działalność gospodarcza? Jak założyć firmę?...

Vat w Niemczech

Jak odprowadzić VAT w Niemczech?

Każdy przedsiębiorca – niezależnie od kraju, w którym prowadzi działalność, musi liczyć się z koniecznością spełnienia szeregu wymagań, wypełnienia...

Zarządzanie cenami - strategia cenowa nie polega na podniesieniu cen

Efektywne zarządzanie cenami powinno się rozpocząć od zrozumienia zależności pomiędzy ceną, a sprzedawanym wolumenem.

Wpis do CEIDG – zakładanie działalności gospodarczej [Poradnik]

Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej CEIDG – odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania czytelników.