Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 29.05.2015

Proces rozpowszechniania się informacji w internecie przebiega bardzo szybko. To, co wydawało nam się dobrze ukryte, znienacka może pojawić się na forach i portalach społecznościowych. Naszym celem jest jednak rozpowszechniać pozytywne opinie o naszej firmie, które w równie szybki sposób będą docierać do potencjalnych klientów. Mowa o marketingu szeptanym, uważanym przez niektórych za niekoniecznie uczciwą praktykę. Większość jednak postrzega go jako skuteczne działanie marketingowe, wyrabiające u odbiorców pozytywne zdanie o naszej firmie, ofercie czy konkretnym produkcie.

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że plotka rozpowszechnia się szybko i dociera do dużej grupy odbiorców. Sekret sukcesu wielu serwisów oraz przedsiębiorstw tkwi w zaangażowaniu użytkowników, którzy zadbają o pozytywne zaprezentowanie marki w internecie, na forach i portalach społecznościowych. Prosumenci, bo tak są nazywani aktywni odbiorcy, powinni posiadać sporą wiedzę na temat firmy i oferty. Jaka jest więc ich rola i w jaki sposób mogą pomóc nam w skutecznej sprzedaży oraz w zwiększeniu naszej popularności?

Klienci bazują w dużej mierze na opiniach i ocenach produktów. Jeżeli są one niepochlebne, najczęściej rezygnują z zakupu i wybierają inną firmę, oferującą podobny produkt. Zadaniem prosumentów jest przede wszystkim ocenianie i polecanie oferty. Mogą oni wystawiać pozytywne komentarze pod danym towarem w sklepie internetowym lub wysoko oceniać firmę na portalach, porównujących przedsiębiorstwa.

Marketing szeptany to również prowadzenie konwersacji na forach internetowych. Aby informacja o naszej marce się szybciej rozprzestrzeniła, należy dotrzeć do właściwej grupy docelowej i wzbudzić zainteresowanie naszą ofertą. Prosumenci anonimowo wypowiadają się na forum i w ten sposobów reklamują markę. Warto jednak pamiętać, by skutecznie wybierać forum - powinno być ono związane z branżą tematu. Również wypowiedź naszych aktywnych klientów musi być jak najbardziej naturalna, nie może zawierać w zbyt skomplikowane treści, które mogą wzbudzić podejrzenia wśród uczestników dyskusji.

Niezwykle ważną rolę w marketingu szeptanym odgrywają portale społecznościowe. Gromadzą one szerokie grono internautów o różnych zainteresowaniach. Jest to miejsce, gdzie najszybciej rozpowszechnia się plotka oraz wszelkie informacje. Nie można pominąć tych serwisów i również w ich obrębie należy wykorzystać marketing szeptany. Podsyłanie linków produktów, strony firmy oraz pozytywne komentarze z pewnością będą miały wpływ na wzrost zainteresowania Twoją ofertą.

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

kreator-stron-online

Szablon graficzny dla Twojego sklepu internetowego

Jak w prosty i niedrogi sposób stworzyć unikatową oprawę wizualną? W tym celu możesz wykorzystać nowatorski kreator szablonu sklepu...

Przesyłki kurierskie międzynarodowe - jak je wysyłać?

Prowadząc sprzedaż w Internecie warto wziąć pod uwagę dotarcie z ofertą nie tylko do klientów w Polsce, ale także za granicą.

Współczynnik odrzuceń – dlaczego ten wskaźnik jest tak ważny?

Bounce rate – czyli współczynnik odrzuceń, co nam mówi o stronie, jak go obniżyć i jakie wartości są „atrakcyjności” strony są odpowiednie dla nas?

Praca zdalna - jakie narzędzia powinien nabyć freelancer?

Biurko, komórka i laptop – podstawowymi narzędziami pracy, ale czy wiesz czego więcej potrzeba, by zwiększyć komfort i jakość pracy wykonywanej z domu?

Reklama natywna

Reklama natywna – czym jest, albo czym być powinna

Reklama natywna (ang. native advertising) – rodzaj reklamy, która stanowi integralną część treści medialnej. Jest maksymalnie zaadaptowana do stylistyki...

Magia cyfry 9 - czyli jak sprzedawać taniej i zarabiać więcej?

Czy wiecie, że obniżając cenę marginalnie, możecie zarobić nieporównywalnie więcej niż proponując cenę zaokrągloną?

Dekalog Google AdWords – jak planować i optymalizować kampanię

Krótki poradnik AdWords dla początkujących i tych którzy chcą udoskonalić swoje obecne kampanie. Przeczytaj 10 prostych kroków o których musisz pamiętać!

Jak dotrzeć z produktem do szerokiej grupy odbiorców

Dyfuzja innowacji to proces, który zaczyna się z chwilą wypuszczenia produktu na rynek. Jej model opracował w 1962 roku amerykański socjolog Everett...