Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 05.04.2015

KW_TAGS

SEO dla e-sklepu

Najważniejszą rzeczą o jakiej musi pamiętać przedsiębiorca tworzący sklep internetowy to różnica pomiędzy stroną www, a e-sklepem. Użytkownicy sklepu wiedzą czego oczekują i to co należy im zapewnić to najprostszą drogę dotarcia. Optymalizacja pod kątem SEO jest dla sklepu równie istotna, jeśli użytkownik będzie mógł prosto nawigować po e-sklepie, wyszukiwarka będzie mogła podpowiedzieć gdzie znajduje się szukany produkt.

E-commerce, od czego zacząć SEO dla sklepu internetowego?

Warto, aby na poziomie projektu zadbać o podstawy - kategorie i podkategorie powinny być opisane pełnymi nazwami. Przykładowo, dla sklepu z AGD, dużo atrakcyjniejszym opisem będzie opis kategorii „odtwarzacz MP3” niż samo „MP3”, lub kategoria „żelazka” z podkategorią „żelazka na parę” niż ta sama kategoria „żelazka” z podkategoria „parowe”.

Tworząc sklep internetowy należy również pamiętać o przyzwyczajeniach klientów do marki. Wyszukiwania często dotyczą najpierw marki produktu, a w następnym etapie, konkretnego modelu.

Przy projektowaniu działów istotnym zabiegiem jest uwzględnienie spojrzenia na produkt z perspektywy klienta, nie magazynów. Klient poszukuje jednego produktu i tak będzie go wyszukiwał, na przykład podkategoria „Gofrownice”, fraza lepiej odda bogactwo produktów, jednak poszukiwania będą dotyczyły frazy „Gofrownica”.

Treści na stronie produktu

W sklepach internetowych bardziej niż w innych stronach www sprawdzają się słowa w formule long tail (długi ogon). Jest to model pozycjonowania oparty na wprowadzeniu dużej ilości unikalnych, skomplikowanych i wielowyrazowych słów kluczowych.

Jak dobrać frazy kluczowe?

Najczęściej wpisywanymi słowami zajmuje się sam przedsiębiorca. Wpisując sformułowania i zwroty, które sam wpisałaby w wyszukiwarkę. Przedsiębiorca może również skorzystać z pomocy znajomych, for internetowych, czy grupy potencjalnych klientów, którzy podzielą się informacją - co wpisują/wpisaliby do wyszukiwarki szukając produktu. Innym sposobem na znalezienie odpowiednich słów jest wykorzystanie narzędzie ułatwiających dobór fraz. Najpopularniejszymi narzędziami jest google keywords tool i google trends.

Często zdarza się że asortyment sklepu internetowego nie pozwala na stworzenie interesujących fraz kluczowych. Rozwiązaniem dla takiego stanu są blogi firmowe lub specjalnie stworzone sekcje poradnikowe lub całe osobne strony internetowe, które dodatkowo będą wspierały pozycjonowanie esklepu. 

Uniwersalne zasady SEO 

Bez względu na to czy mówimy o e-sklepie, czy stronie internetowej optymalizacja wymaga zachowania podstawowych zasad, takich jak:

  • przemyślany i zgodny z prawdą tytuł strony
  • posługiwanie się nagłówkami zgodnie z ważnością treści (nagłówki h1,h2,h3)
  • treść strony z unikalnym opisem
  • wypełnianie metatagów
  • umieszczone zdjęcia produktów powinny posiadać tekst zastępczy (Alt)
  • adresy URL powinny zawierać frazy kluczowe

Stworzenie dobrze zaprojektowanego sklepu internetowego, przygotowanego do rywalizacji z innymi, ugruntowanymi na rynku e-sklepami wymaga specjalistycznej wiedzy. Pamiętając, że mówimy o podstawowym narzędziu sprzedaży, warto rozważyć zatrudnienie wykwalifikowanej agencji, w której specjaliści będą w stanie przygotować nam odpowiednią stronę. Tak jak sprzedawca sklepu stacjonarnego wie jak ważna jest lokalizacja, witryna sklepowa, szyld i wnętrze sklepu, tak każdy przedsiębiorca rozpoczynający swoje zmagania w e-commerce nie powinien ignorować działań mających na celu poprawę pozycji jego witryny w wynikach wyszukiwarki. 

 
Marcin Madej
Dziennik Przedsiębiorcy
www.dziennikprzedsiebiorcy.pl

Komentarze  

Jane
@ Jane 25.08.2019 17:53
Cześć dzięki za wpis !

My web[cenzura] Iźka: http://biurotax.waw.pl/

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

handlowiec negocjacje

Sprzedawca – zawód przyszłości?

Dane statystyczne GUS mówią, że w Polsce w roku 2018 w handlu pracowało około 1,3 mln osób. W lepiej rozwiniętych gospodarkach te liczby są...

Twojego bloga nikt nie czyta? Poznaj 6 wskazówek, jak to zmienić!

Dziś blog firmowy to narzędzie inbound marketingu o ogromnym i co najważniejsze - jeszcze niewyczerpanym potencjale.

Telefon SM - digital marketing

Digital marketing 2019 – gdzie jest klient?

Jak skutecznie dotrzeć do klientów, nie tracąc setek tysięcy na reklamę. Na co warto postawić w roku 2019. Internet się zmienił Jeszcze kilka lat temu...

Landing page - case study

Przykłady wykorzystania landing page-a, które możesz zastosować w promocji Twojego biznesu. Czy wiesz wszystko o planowaniu kampanii reklamowej online?

Sześć sposobów skutecznej prezentacji twojego produktu

Dawniej, gdy największa część sprzedaży była skutkiem kontaktów osobistych, sprzedawcy, nie mogąc się umówić z potencjalnym klientem, próbowali zamienić...

UP-selling, definicja pojęcia marketingowego

Upselling, czyli technika sprzedaży polegająca na nakłonieniu klienta do zakupu droższego produktu lub usługi. Termin również dotyczy nakłonienia do...

Jak wypromować blog - poradnik dla nowych blogerów - źródła ruchu

Promocja bloga jest bardzo istotna na każdym etapie jego tworzenia. Zaczynając od doboru tematów do wpisów, poprzez strategię pozyskiwania ruchu.

Kody PKD - pytania czytelników [Poradnik]

Kto nadaje kody PKD i kiedy są potrzebne, oraz czy można zmienić PKD przy zmianie profilu działalności [FAQ]