Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 30.11.2014

KW_TAGS

 

(rys. 6)

 

UWAGA: O ile w pierwszym i drugim przypadku znajdziesz głównie słowa kluczowe, które powinieneś uwzględnić w swojej kampanii, o tyle Planer słów kluczowych pozwoli Ci znaleźć coś jeszcze – słowa kluczowe, które powinieneś wykluczyć ze swojej kampanii. Oprócz tego pokaże nam trendy wyszukiwań, czy podział wyszukiwań na lokalizacje.

4. Planuj strukturę kampanii

Kiedy już wybierzesz wszystkie słowa kluczowe, pogrupuj je według podobieństw. Rozdziel ogólne słowa kluczowe od tych bardziej konkretnych, produktowych lub usługowych. Jeżeli sprzedajesz, montujesz i serwisujesz bramy garażowe w Krakowie, to stwórz następujące grupy:

  • bramy garażowe – bramy garażowe, bramy garażowe Kraków, tanie bramy garażowe, bramy garażowe sprzedaż, bramy garażowe ceny,
  • montaż bram – montaż bram garażowych, bramy garażowe montaż, montaż bram garażowych Kraków,
  • serwis bram – serwis bram garażowych, bramy garażowe serwis, serwis bram garażowych Kraków.

UWAGA: Jeżeli masz ograniczony budżet, który regularnie jest wykorzystywany, a ogólne słowa kluczowe generują więcej kliknięć, rozważ stworzenie oddzielnej kampanii dla grup ogólnych i oddzielnej dla grup produktowych lub usługowych.

5. Twórz odpowiednie przekazy reklamowe

Reklamy w AdWords powinny być ściśle powiązane ze słowami kluczowymi w danej grupie reklam. Dobrą praktyką jest umieszczenie słów kluczowych w nagłówku reklamy lub przynajmniej gdzieś w obrębie całego tekstu reklamowego, np.:

Bramy garażowe Kraków – Elegancja, wygoda i bezpieczeństwo.
www.nazwatwojejdomeny.pl
Montaż gratis. Serwis 24h. Zadzwoń!

UWAGA: Korzystaj z rozszerzeń reklam. Zwiększają one widoczność Twoich reklam, mogąc w ten sposób poprawić ich współczynnik klikalności (CTR). Więcej kliknięć to więcej odwiedzin potencjalnych klientów. Oto najpopularniejsze rozszerzenia:

  • linki do podstron (możesz dodać linki do Cennika, Kontaktu, Promocji, Nowości etc.),

(rys. 7)
  • połączenia (dzięki temu użytkownik urządzenia mobilnego może wykonać połączenie bezpośrednio z reklamy, bez konieczności przechodzenia na Twoją witrynę),
  • lokalizacja (szczególnie przydatne w przypadku lokalnych firm usługowych, punktów hotelarskich czy gastronomicznych),
  • adnotacje społecznościowe (przedstawiające ilu użytkowników Google+ obserwuje daną witrynę),
  • aplikacja (służy do bezpośredniego ściągnięcia aplikacji z reklamy bez konieczności przechodzenia do witryny).

 

6. Dobieraj odpowiednie strony docelowe

Postaw się w roli użytkownika, który chce jak najszybciej znaleźć to, czego szuka. Wyobraź sobie, że użytkownik wpisał w wyszukiwarkę frazę krem przeciwzmarszczkowy 30+. Jak sądzisz, na którą stronę powinien zostać przeniesiony po kliknięciu w reklamę:

  1. stronę główną,
  2. stronę kategorii z kremami przeciwzmarszczkowymi,
  3. stronę kategorii z kremami przeciwzmarszczkowymi 30+,
  4. stronę z kremem przeciwzmarszkowym 30+?

Zastanów się przez moment. Odpowiedź znajdziesz na końcu artykułu. Czytaj dalej.

UWAGA: Strona docelowa powinna zawierać wszystko to, co obiecujesz w reklamie. Jeśli więc w treści reklamy obiecujesz Rolety Zewnętrzne Natynkowe w cenie 190 zł/m2, to dopilnuj, aby użytkownik trafił na stronę z takim właśnie produktem i aby cena się zgadzała.

7. Ustawiaj konwersje

Do tej pory w narzędziu AdWords mogłeś m.in. mierzyć kliknięcia, wyświetlenia, CTR, średni CPC i średnią pozycję reklam. Te dane informowały Cię o skuteczności Twoich słów kluczowych i reklam, ale tylko do momentu znalezienia się użytkownika na Twojej stronie. Nie byłeś jednak w stanie stwierdzić, co stało się z nim dalej.
Po zainstalowaniu konwersji (kliknięcie w reklamę, które spowodowało przejście na Twoją witrynę, a następnie wykonanie określonej akcji przez użytkownika) będziesz mógł mierzyć efekty swoich kampanii, dzięki czemu będziesz mógł obliczyć zwrot z inwestycji ROI. Oto kilka najpopularniejszych rodzajów konwersji:

  • udany zakup,
  • wysłany formularz kontaktowy,
  • zapisanie się na newsletter,
  • pobranie aplikacji,
  • wykonanie połączenia bezpośrednio z reklamy,
  • wyświetlenie konkretnej podstrony.

Aby ustawić konwersję, należy kliknąć w zakładkę Narzędzia -> Konwersje. Następnie kliknąć w czerwony przycisk +Konwersje.

 

(rys. 8)

 

W kolejnym kroku należy wpisać nazwę konwersji (np.: Wysłany formularz kontaktowy), wybrać Źródło (strona internetowa) i zatwierdzić niebieskim przyciskiem.

(rys. 9)

Komentarze  

Debora
@ Debora 12.02.2020 20:35
Wpis interesujący, niemniej jednak prędkość wczytywania jest kłopotliwa.



Look at my web page ... Edward Kicinski: https://epoczta.com.pl/
Janette
@ Janette 03.10.2019 11:41
Hej, osobiście całkowicie zgadzam się z Twoim tekstem !


My [cenzura] ... Julka: http://babadu.waw.pl/

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Rebranding-brand

Co to jest brand i na czym polega rebranding?

Brand to coś więcej niż logo, slogan czy znaczek na środka witryny sklepowej. Rebranding obejmuje...  

Jak zredukować koszty domowego biura? Porady dla freelancera!

Kilka słów o rozwiązaniach pasywnych, które raz wdrożone przynoszą oszczędności stale, długofalowo i bez konieczności podejmowania dodatkowych działań.

kreator-stron-online

Szablon graficzny dla Twojego sklepu internetowego

Jak w prosty i niedrogi sposób stworzyć unikatową oprawę wizualną? W tym celu możesz wykorzystać nowatorski kreator szablonu sklepu...

Poradnik ERP

System ERP w chmurze – dlaczego warto go wybrać?

Z roku na rok coraz więcej organizacji decyduje się na wdrożenie systemu ERP w chmurze. Dlaczego warto rozważyć zastosowanie tego typu rozwiązania?

Eden-woda-dla-firmy

Dostawa wody do firmy – jakie rozwiązania wybrać?

64% firm w Polsce korzysta tylko z jednego rozwiązania dostarczającego wodę pitną pracownikom – wynika z badania Eden.pl (2017 r.). Czy jeden sposób...

Jak wypromować blog - poradnik dla nowych blogerów - źródła ruchu

Promocja bloga jest bardzo istotna na każdym etapie jego tworzenia. Zaczynając od doboru tematów do wpisów, poprzez strategię pozyskiwania ruchu.

Strategia-dystrybucji-leadsmansion

Strategia dystrybucji treści dla portalu informacyjnego. Jakimi...

Z prowadzeniem portalu informacyjnego wiąże się dość ważna rola – dostarczanie użytkownikom wiadomości na temat szybko zmieniającej się rzeczywistości...

Newsletter. Dobrze go zaplanuj, a stanie się świetnym narzędziem

Jeśli prowadzisz biznes, zwłaszcza jeśli jest to biznes w modelu B2C, w Internecie powinieneś postawić na budowanie społeczności. Jeśli uda ci się...