Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 30.11.2014

KW_TAGS

Niezależnie od tego, czy stawiasz pierwsze kroki z AdWords , czy masz już w tym jakieś doświadczenie, Twoje kampanie mogą być lepsze . Mam nadzieję, że dzięki tej liście Twoje dawno temu skazane na nicość kampanie odrodzą się, a wraz z nimi – Twój biznes.

1. Ustalaj cel/cele kampanii

Każda kampania reklamowa musi mieć ustalony przynajmniej jeden cel. Jak inaczej ocenić, czy osiągnęła ona sukces, czy nie? To jaki cel ustalisz, będzie też determinowało wybór strategii i kampanii. Oto kilka najważniejszych celów:

  • dotrzeć do jak największej liczby użytkowników – zmaksymalizuj zasięg kampanii, stosuj słowa kluczowe w dopasowaniu ogólnym, zwiększ budżet na kampanię w sieci reklamowej,
  • uzyskać maksymalną liczbę kliknięć przy minimalnym koszcie – stosuj niszowe słowa, słowa ściśle powiązane tematycznie, słowa w dopasowaniu ścisłym, skoncentruj się na sieci wyszukiwania,
  • obniżyć koszty pozyskania klienta – analizuj koszty CPC i koszty konwersji poszczególnych słów kluczowych, czasami warto postawić na słowa kluczowe o wyższym CPC, bo mają niższe koszty konwersji.

2. Rozdzielaj kampanie

Aby osiągnąć najlepsze wyniki w kampanii (zwłaszcza współczynnik klikalności CTR, który ma duży wpływ na Wynik Jakości, a ten na pozycję reklamy i w konsekwencji również na średnią cenę za kliknięcie CPC) odradzam tworzyć kampanię na sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową.

 

(rys. 1)


Rozdziel te kampanie, aby osiągnąć lepsze rezultaty.

 

(rys. 2)

Kampanie w sieci wyszukiwania różnią się od kampanii w sieci reklamowej i charakteryzują się:

  • wyższym CTR (użytkownicy są bardziej skłonni kliknąć w reklamę, bo chcą zaspokoić swoją potrzebę lub rozwiązać problem),
  • wyższym średnim CPC (konkurencja w sieci wyszukiwania jest duża, a na niektóre frazy bardzo duża, stąd stawki za kliknięcie nierzadko sięgają kilkunastu złotych),
  • wyższym współczynnikiem konwersji (użytkownicy wyszukiwarki częściej decydują się na akcję typu zakup czy rejestracja).

UWAGA: Pamiętaj, że możesz docierać z reklamą do użytkowników, którzy już raz odwiedzili Twoją witrynę. Jest to tzw. remarketing. Zamiast tworzyć kolejną grupę reklam w sieci reklamowej, stwórz oddzielną kampanię. Reklamy remarketingowe będą miały wyższy CTR (który ma największy wpływ na Wynik Jakości w sieci reklamowej) niż reklamy w sieci reklamowej kierowane do wszystkich (nowych i powracających) użytkowników.

3. Dobieraj odpowiednie słowa kluczowe

Każdy proces zakupowy rozpoczyna się od jakiegoś problemu lub potrzeby użytkownika. Użytkownicy wyszukiwarki wpisują w nią słowa kluczowe, aby:

  • znaleźć rozwiązanie problemu, z którym obecnie się borykają (np. sucha cera, łupież, bóle pleców),
  • zaspokoić potrzebę (np. telewizor LED 32”, wakacje w Chorwacji, szkolenia z Google AdWords).

Znajdź słowa kluczowe, które zaspokajają potrzeby lub rozwiązują problemy użytkowników. Jak ich szukać?

  • przyjrzyj się swojej ofercie – tam znajdziesz większość z nich,
  • sprawdź, jakie słowa wpisywali użytkownicy, którzy weszli na Twoją stronę dzięki danym z Google Analytics, czy Google Webmaster Tools,
  • skorzystaj z narzędzia dostępnego w AdWords - Planera słów kluczowych.

 

(rys. 3)

 

(rys. 4)

 

(rys. 5)

Komentarze  

Myron
@ Myron 08.07.2022 01:59
Hey there! Do you know if they make any plugins to
assist with Search Engine Optimization? I'm trying to get
my blog to rank for some targeted keywords but I'm not seeing very good gains.

If you know of any please share. Thanks!

Review my blog post: increase traffic
generation: https://[cenzura]oce ansandsrealtyva.com/
Debora
@ Debora 12.02.2020 20:35
Wpis interesujący, niemniej jednak prędkość wczytywania jest kłopotliwa.



Look at my web page ... Edward Kicinski: https://epoczta.com.pl/
Janette
@ Janette 03.10.2019 11:41
Hej, osobiście całkowicie zgadzam się z Twoim tekstem !


My [cenzura] ... Julka: http://babadu.waw.pl/

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Profesjonalne-SEO-czy-warto

Dlaczego pozycjonowanie strony warto powierzyć profesjonalnej...

Pozycjonowanie stron internetowych wymaga pewnej wiedzy, którą częściowo można posiąść we własnym zakresie, ale samodzielne wdrożenie strategii SEO nie...

Centrum konferencyjne Kraków Expo

Gdzie zorganizować konferencję w Krakowie?

Konferencje są najczęściej organizowane w biznesie. Stanowią bowiem doskonałą okazję do budowy nowych relacji, poznawania osób z tej samej branży oraz...

Zwolnienia z Cła i VAT - kto i kiedy może zostać zwolniony?

Kiedy i na jakich warunkach przedsiębiorca ma szansę na zwolnienie z opłaty Cła oraz czy te same przepisy dotyczą zwolnienia przedsiębiorcy z płacenia...

Jak założyć działalność gospodarczą?

Założenie własnej działalności gospodarczej to duży krok w stronę samodzielności i niezależności. Czym jest działalność gospodarcza? Jak założyć firmę?...

Tłumaczenia umów - zwykłe czy przysięgłe?

Zamawiając tłumaczenia ważnych dokumentów, często stawiamy sobie pytanie: potrzebujemy przekładu zwykłego czy przysięgłego? Dla klienta, jedną z...

Jakie korzyści otrzymuje pracodawca dzięki współpracy z freelancerem

Współpraca z freelancerem wiąże się przede wszystkim z mniejszymi kosztami pracodawcy w porównaniu do zatrudniania kogoś na umowę o pracę...

Vat w Niemczech

Jak odprowadzić VAT w Niemczech?

Każdy przedsiębiorca – niezależnie od kraju, w którym prowadzi działalność, musi liczyć się z koniecznością spełnienia szeregu wymagań, wypełnienia...

Twojego bloga nikt nie czyta? Poznaj 6 wskazówek, jak to zmienić!

Dziś blog firmowy to narzędzie inbound marketingu o ogromnym i co najważniejsze - jeszcze niewyczerpanym potencjale.