Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 21.09.2014

KW_TAGS

Nie całkiem nowa, ale i nie do końca poznana. W Polsce – rozwijająca się dopiero od niedawna, kiedy na świecie była już całkiem codzienną i powszechną formą myślenia o funkcjonowaniu firm i przedsiębiorstw. Wciąż jeszcze często określana prostodusznie mianem „podróży służbowej”. Turystyka biznesowa.

Czym jest? Tym, bez czego prawie żadna firma nie może dziś działać – spotkania, targi, sympozja, imprezy i wydarzenia firmowe. Spotkania grupowe, podróże motywacyjne, szkolenia i kursy, imprezy integracyjne i motywacyjne. Turystyką biznesową nazwiemy więc wszelkie wyjazdy w celach zawodowych, podczas których turyści korzystają z usług turystycznych, a także tych zapewniających im rozrywkę, wypoczynek oraz umożliwiających poznanie odwiedzanego miejsca.

Głównymi cechami turystyki biznesowej są:

  • mała wrażliwość na ceny,
  • podróże o charakterze służbowym odbywają się w czasie pracy,
  • uważana jest za jedną z form turystyki cechujących się najwyższą dochodowością,
  • nietypowy sposób pozyskiwania klientów, polegający na bezpośrednim kontakcie usługodawców w firmami,
  • jakość usług turystycznych oraz standard na najwyższym poziomie,
  • brak widocznej sezonowości - najczęściej poza wakacjami,
  • dochody z turystyki biznesowej są utrzymują się na stałym poziomie przez cały rok, z wyjątkiem okresu wakacyjnego, podczas którego można zaobserwować ich niewielki spadek,

Podróże służbowe to forma tworząca i utrzymująca kontakty z innymi firmami oraz pracownikami. Turystyka biznesowa to sposób kontaktu – z klientem, z partnerami, kontrahentami, otoczeniem gospodarczym, potencjalnymi pracownikami, odbiorcą towarów i usług. Dzięki wyjazdom służbowym czy targom firmy tworzą sieci kontaktów i rozbudowują działalność, czerpiąc korzyści płynące ze współpracy z innymi przedsiębiorstwami. Spotkania z klientami pozwalają na zacieśnianie więzi, a nagradzanie pracowników wyjazdami motywuje i wiąże z firmą.

Polska konferencyjna

Atrakcyjne miejsce o szybko rosnącej popularności, przyciągające gości doskonałą lokalizacją, coraz lepszą infrastrukturą i bazą hotelową. To obraz Polski w oczach organizatorów konferencji biznesowych.

Jest ku temu powód – turystyka biznesowa generuje coraz większe zyski dla regionów, miast, motywując do coraz energiczniejszej promocji – miasta, regionu, z ich możliwościami i specyfiką. Organizatorzy konferencji -także tych międzynarodowych- z zainteresowaniem przyglądają się największym polskim miastom. I coraz częściej na miejsce dużych spotkań branżowych czy kongresów wybierają Warszawę, Kraków, Gdańsk, Wrocław czy Poznań.

Warto wiedzieć, że z każdym rokiem Polska osiąga coraz lepsze wyniki w światowych rankingach dotyczących rynku wydarzeń biznesowych. Przyczyn powodzenia kraju w tej dziedzinie eksperci doszukują się w rozwoju Polski jako gospodarczego lidera regionu EMEA, a także rosnącej rozpoznawalności nadwiślańskich lokalizacji. Co ważne, hotele i bazy konferencyjne mają często do zaoferowania ceny i warunki lepsze od ośrodków w krajach na zachodzie Europy, co w połączeniu z dobrą lokalizacją –najdalej wysunięty na wschód obszar Unii Europejskiej - sprawia, że jesteśmy bardzo atrakcyjną dla wydarzeń biznesowych.

Wszystkie te cechy pozwalają ekspertom prognozować dalszy wzrost zainteresowania naszym krajem zarówno wśród turystów biznesowych, jak i podróżujących prywatnie. A jest o co się starać. Według Polskiej Organizacji Turystycznej zagraniczni goście, którzy przyjeżdżają do Polski w celach biznesowych wydają 3-4 razy więcej niż inni. Nie może zatem umknąć uwadze fakt, że turystyka biznesowa jest działem gospodarki przynoszącym ogromne dochody. Wiąże się z tym cała sfera organizacyjna napędzająca polski rynek szkoleń, targów, meetingów, wyjazdów służbowych i innych eventów ( tzw. MICE). Rozwój firm – to rozwój hoteli, instytucji szkoleniowych, restauracji, centrów konferencyjnych, rozrywkowych i sportowych. A czego oczekują goście hotelowi?

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Sezonowosc

Jak wygrać z sezonowością?

Sezonowość jest najczęściej zjawiskiem zewnętrznym, na które nie masz żadnego wpływu. Natomiast możesz się do niej w pełni przygotować.

Siedziba firmy we własnym mieszkaniu?

Rejestracja działalności gospodarczej we własnym mieszkaniu może być opłacalna w kilku przypadkach

Podesty sceniczne

O czym warto pamiętać przy wyborze podestów scenicznych?

Podesty sceniczne pozwalają na zagospodarowanie przestrzeni podczas wszelkiego rodzaju wydarzeń. Dają możliwość stworzenia wielopoziomowych konstrukcji...

Zakładanie działalności gospodarczej

Jak założyć firmę? 3 kroki do własnej działalności

Chciałbyś prowadzić własną działalność gospodarczą? Założenie firmy nie jest trudne! Na początek przyda ci się biznesplan, w którym zawrzesz analizę...

Pani Swojego Czasu. Biznesu ucz się od najlepszych

Przedsiębiorcy, zwłaszcza ci, którzy prowadzą biznes w Internecie, zaczynają rozumieć, że aby przyciągnąć klientów, nie wystarczy informować, że produkt...

Zakładanie firmy - podsawowe informację jak założyć przedsiębiorstwo

Niezbędna wiedza dla przyszłych przedsiębiorców - 10 kwestii, o których należy pomyśleć zanim otworzymy firmę

kreator-stron-online

Szablon graficzny dla Twojego sklepu internetowego

Jak w prosty i niedrogi sposób stworzyć unikatową oprawę wizualną? W tym celu możesz wykorzystać nowatorski kreator szablonu sklepu...

Kanały i treści edukacyjne w internecie

Wraz z wyczerpaniem środków unijnych na szkolenia i przekwalifikowanie pracowników rynek szkoleń stracił swój impet, ale czy trend ten może powrócić?