Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 22.04.2014

KW_TAGS

Landing page jest to strona docelowa, na którą trafia internauta po kliknięciu w reklamę. Podczas planowania kampanii reklamowej online z pewnością poszukujesz dostępnych narzędzi, które umożliwią jej przeprowadzenie w skuteczny sposób. Możesz reklamować swoją firmę w wyszukiwarce lub w portalach internetowych. Możesz również ograniczyć się tylko do prowadzenia firmowej strony www lub rozszerzyć swoje działania o popularne teraz kanały social media. Jak się okazuje bez względu na to, jaką formę wybierzesz, będziesz mógł wykorzystać landing page w każdym przypadku. Wykorzystasz go także z powodzeniem w email marketingu.

W jaki sposób wykorzystać landing page do promocji swojego biznesu? Sposób wykorzystania landing page’a jest uzależniony od celu określonego w kampanii. Najlepiej jeśli landing page jest przygotowany tylko pod jeden cel. Poniżej znajdziesz 5 podstawowych celów, do których możesz wykorzystać landing page.

Sprzedaż produktu, bądź usługi

Sprzedaż jest jednym z najczęściej wybieranych celów landing page’a. W branży e-commerce można wykorzystać stronę docelową, np. w akcjach promocyjnych czy też wyprzedażowych. W pierwszym przypadku landing page może posłużyć jako kanał do dystrybucji kodów rabatowych, voucherów zakupowych itp. W przypadku wyprzedaży należy zawsze pamiętać, że strona docelowa powinna być przygotowana tylko dla jednego produktu. Oczywiście landing page może posłużyć nam jako strona przejściowa, na której poinformujemy klientów o promocji obejmującej większą gamę produktów. Jednak jeśli decydujemy się umieszczać na landing page’u przycisk call to action, prowadzący do zakupu (np. “Kup”, “Zamów”) lepiej skupić się tylko na jednym. Zaletą przygotowania landing page’a dedykowanego tylko jednemu produktowi jest to, że uwaga użytkownika będzie skupiona na wykonaniu tylko tej jednej akcji. 

 

 

Przykład wykorzystania landing page’a - sprzedaż. Kluczowym elementem landing page’a przygotowanego pod sprzedaż jest przycisk call to action, prowadzący do sfinalizowania akcji - zakupu produktu. 

 

Budowanie bazy danych kontaktowych

Pozyskiwanie danych kontaktowych (leadów) jest najczęściej wybieranym celem landing page’a, który można wykorzystać praktycznie w każdej branży. W takim przypadku niezbędnym elementem landing page’a będzie formularz. Dane na landing page’u można pozyskać wykorzystując do tego, np. propozycję zapisu do newslettera, czy też pobranie darmowych materiałów. Należy pamiętać, aby wszystkie te czynności były możliwe do wykonania tylko po wpisaniu przez potencjalnego klienta pożądanych przez nas danych, np. adresu e-mail.

 

 

Przykład wykorzystania landing page’a - pozyskiwanie danych kontaktowych. W tym przypadku najwazniejszym elementem landing page’a jest formularz, który umożliwi pozyskanie danych.

 

Przekierowanie do innej strony, gdzie nastąpi finalizacja akcji

Landing page można wykorzystać jako swego rodzaju stronę przejściową, która będzie pełnić funkcję informacyjną i zachęci potencjalnego klienta do kliknięcia w przycisk kierujący dalej. Przykładem jest np. strona zachęcająca do udziału w konkursie, zapoznania się z całą ofertą lub przekierowanie do sklepu z możliwości pobrania aplikacji mobilnej w Google Play lub AppStore.

 

Przykład wykorzystania landing page’a - przekierowanie do innej strony. Tego typu strona służy jako informacja na temat oferty i miejce przejściowe kierujące, np. do sklepu online czy strony głównej. 

 

Pozyskanie informacji zwrotnej

Pozyskanie informacji zwrotnej, np. w postaci komentarza, czy krótkiej opinii jest bardzo proste. Wystarczy zamieścić na landing page’u specjalnie przygotowany do tego celu formularz, który umożliwi wysyłkę krótkiej wiadomości przez klientów. Wykorzystanie landing page’a sprawdzi się szczególnie w przypadku, gdy np. testujesz jakieś nowe funkcje produktu, jego wersję próbną, czy też Twoje nowa usługa będzie wprowadzona na rynek za jakiś czas, a pewne jej funkcje są już do wglądu dla użytkowników. Pozyskane dane pomogą w przyszłości udoskonalić Twój produkt lub posłużą jako rekomendacje.

 

 

Przykład wykorzystania landing page’a - pozyskanie informacji zwrotnej. Aby uzyskać opinię od klienta wystarczy umieścić na landing page’u formularz z miejsce na wpisanie dłuższej wiadomości. 

 

Budowanie pozytywnego wizerunku

Landing page można również wykorzystać w kampanii wizerunkowej swojej firmy, np. przygotowując dla swoich materiały na specjalne okazje - święta lub rocznice wejścia firmy na rynek. Może to być krótki film z życzeniami, w którym wykażesz swoją sympatie oraz przyjazne nastawienie do klientów. Możesz również dystrybuować na landing page’u darmowe materiały do pobrania, np. aplikacje, e-booki, katalogi, ciekawe raporty. Takie gratisy i materiały mają szansę rozprzestrzenić się w sieci w sposób wirusowy, budując pozytywny wizerunek, jednocześnie bez konieczności przeznaczenia wysokich nakładów na reklamę. 

Przykład wykorzystania landing page’a - budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Landing page może posłużyć do dystrybucji darmowych materiałów, np. e-booka. 

 

Powyższe przykłady pokazują, że landing page można wykorzystać niemal w każdej kampanii prowadzonej online. Czytając na ich temat  być może już  wpadłeś na pomysł, jak wykorzystać je w swoim biznesie. Przetestuj wszystkie swoje koncepcje i sprawdź, która dostarczy Ci najwięcej nowych klientów. Pamiętaj również o tym, że każdy landing page powinien być odpowiednio zaprojektowany i zawierać wszystkie niezbędne elementy. 

Paulina Kamińska
Landingi

 

 

 

 

 

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Turystyka biznesowa - nie całkiem nowa, ale i nie do końca poznana

Spotkania grupowe, podróże motywacyjne, szkolenia i kursy, imprezy integracyjne i motywacyjne. Turystyką biznesową nazwiemy więc wszelkie wyjazdy w...

OCEAN-typy_osobowsci

Co to jest skala OCEAN

Co to jest skala OCEAN, o której marketingowcy coraz częściej mówią, a niektórzy wykorzystują już w kampaniach reklamowych? Skuteczność jej działania...

Praca influencera

Harmonogram pracy influencera – co zrobić, aby odnieść sukces

Wielu influencerów, zarówno blogowych, vlogowych, streamowych czy instagramowych, na pytanie o najważniejszy czynnik sukcesu wymieniają systematyczność...

Newsletter. Dobrze go zaplanuj, a stanie się świetnym narzędziem

Jeśli prowadzisz biznes, zwłaszcza jeśli jest to biznes w modelu B2C, w Internecie powinieneś postawić na budowanie społeczności. Jeśli uda ci się...

Praca w usługach. Jak stworzyć dobry zespół

Jak często zdarza ci się w urzędach, sklepach czy kawiarniach trafić na pracowników, którzy sprawiają wrażenie, że jeśli mieliby wybrać jeden...

Jak i ile czasu przeciętny użytkownik spędza w internecie

Wiedza, jak użytkownik spędza czas w internecie, jest istotnym elementem planowania kampanii marketingowej, dobierania miejsca, narzędzi promocji jak i...

Oczami Klienta - Zrozumienie mechanizmów pozwoli dopasować ofertę

Nietrafne oceny dokonywane przez klientów wynikają najczęściej z presji czasu bądź stopnia komplikacji oferty

Eden-woda-dla-firmy

Dostawa wody do firmy – jakie rozwiązania wybrać?

64% firm w Polsce korzysta tylko z jednego rozwiązania dostarczającego wodę pitną pracownikom – wynika z badania Eden.pl (2017 r.). Czy jeden sposób...