Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 15.11.2017

KW_TAGS

Spedycja-najtrudniejsza-branza-swiata

Myślisz, że praca kierowcy TIR-a to tylko jazda z miejsca na miejsce? Film firmy ADAR zyskał olbrzymią popularność ponieważ, zamiast korporacyjnego bełkotu, o tym jak wspaniale pracuje się w firmie, pokazano prawdę o zawodzie kierowcy i spedytora.

A to ciągła walka z czasem. To błoto na drodze, deszcz, mróz i upał. To śniadanie, obiad, kawa i kolacja w pośpiechu. To nieprzespane noce i ciągły strach.

W drodze może zdarzyć się wszystko: trzeba wymienić koło, założyć łańcuchy gdy spadnie śnieg, gwałtownie zahamować, gdy na ulicę wybiegnie dziecko, to ciągły stres, czy dojedziesz na czas, czy nie ukradną załadunku, gdy będziesz spał na parkingu.

"Kierowca ciężarówki to bardzo trudny zawód, który  wymaga wielu wyrzeczeń i wiele determinacji - należy się im przede wszystkim szacunek za to co robią. To ludzie nieugięci, silni i oddani" - piszą twórcy spotu.

Kierowca odpowiada za przewożony ładunek, a podczas snu często zdarza się, że dochodzi to prób kradzieży. W przypadku przebitej opony nie ma czasu na dzwonienie po Assistance – trzeba zakasać rękawy i wziąć się do roboty, niezależnie czy świeci słońce czy akurat leje jak z cebra. A koło od ciężarówki waży około 60 kilogramów!

Inną kwestią jest prędkość i ograniczony czas pracy. Kierowca może prowadzić maksymalnie przez 9 godzin w ciągu dnia (z odpowiednimi przerwami). Teoretycznie jeśli w ciągu 9 godzin ciągłej jazdy przekraczanoby prędkość o zaledwie 5 km/h, to w ciągu całego dnia jazdy pokonany dystans byłby dłuższy tylko o 45 kilometrów. Dystans ten mógłby jednak zadecydować o tym, czy kierowca dotrze do domu przed wieczorem, czy będzie czekała go kolejna noc w aucie na parkingu.

To właśnie tym ludziom dedykowany jest ten krótki spot zrobiony na miarę kinowego hitu.

"Jedyne czego brakło, to pokazania rozłąki z rodziną. Genialna produkcja!", "Wreszcie ktoś prawdę pokazał..." - piszą internauci.

Spot pokazuje  prawdziwe trudy pracy za kółkiem TIR-a, których normalny człowiek na co dzień nie zauważa i zrywa z utrwalonym w społecznej świadomości wizerunkiem kierowcy TIR-a, jako starego, gburowatego mężczyzny, który myśli wyłącznie o własnym interesie.

Na pewno po tym filmie część ludzi zmieni zdanie na temat tej pracy. Innych z kolei zapewne zachęci, aby rozpocząć karierę w tym kierunku - w ubiegłym roku PwC podało, że na rynku brakuje 100 tys. kierowców TIR-ów.

Nagranie jest na pewno bardzo mocne i daje do myślenia.

Najtrudniejsza branża świata

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Opony dla floty - czy tylko nowe opony są warte uwagi?

Nowa opona nie oznacza tylko opony wyprodukowanej w danym roku, ale również kilka lat wcześniej, pod warunkiem odpowiedniego przechowywania i nie...

Naruszenie bezpieczeństwa - taryfikator punktów karnych

Taryfikator punktów karnych 2019 r. - naruszenie przepisów o...

Naruszenie innych przepisów o bezpieczeństwie lub porządku w ruchu drogowym - Aktualny taryfikator punktów karnych 2019 roku z segregacją od najciężysz...

Ciśnienie w oponach

Prawidłowe ciśnienie w oponach

Jak sprawdzać ciśnienie w oponach, ile powinno wynosić i dlaczego to takie ważne?

Idziemy na zakupy: felgi aluminiowe

Nie tylko poprawiają wygląd auta, ale mają także istotny wpływ na trakcję, sposób prowadzenia i działanie zawieszenia. Eksperci serwisu radzą, jak kupić...

Wywóz pojazdów zabytkowych za granicę

Popularną inwestycją ostatnio stały się auta zabytkowe. Każdy kupiony za okazyjną cenę, przeznaczony do remontu samochód, po odrestaurowaniu można...

Kontrola zużycia paliwa - dlaczego warto?

Właściciele i menedżerowie w polskich przedsiębiorstwach poszukują środków na nowe inwestycje, a te – jak dobrze wiemy – stanowią fundament rozwoju

Jak wybrać idealne auto flotowe

Idealny samochód flotowy powinien charakteryzować się zestawem cech, które w przyszłości pozwolą mu osiągnąć jak najwyższą wartość odsprzedaży.

Mandat, czy trzeba podpisać? kiedy odmowa przyjęcia ma sens?

Mandat uprawomocnia się w momencie gdy zostaje podpisany przez kierowcę. Przyznaje się on w ten sposób do popełnienia zarzucanego mu wykroczenia.