Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 15.11.2017

KW_TAGS

Spedycja-najtrudniejsza-branza-swiata

Myślisz, że praca kierowcy TIR-a to tylko jazda z miejsca na miejsce? Film firmy ADAR zyskał olbrzymią popularność ponieważ, zamiast korporacyjnego bełkotu, o tym jak wspaniale pracuje się w firmie, pokazano prawdę o zawodzie kierowcy i spedytora.

A to ciągła walka z czasem. To błoto na drodze, deszcz, mróz i upał. To śniadanie, obiad, kawa i kolacja w pośpiechu. To nieprzespane noce i ciągły strach.

W drodze może zdarzyć się wszystko: trzeba wymienić koło, założyć łańcuchy gdy spadnie śnieg, gwałtownie zahamować, gdy na ulicę wybiegnie dziecko, to ciągły stres, czy dojedziesz na czas, czy nie ukradną załadunku, gdy będziesz spał na parkingu.

"Kierowca ciężarówki to bardzo trudny zawód, który  wymaga wielu wyrzeczeń i wiele determinacji - należy się im przede wszystkim szacunek za to co robią. To ludzie nieugięci, silni i oddani" - piszą twórcy spotu.

Kierowca odpowiada za przewożony ładunek, a podczas snu często zdarza się, że dochodzi to prób kradzieży. W przypadku przebitej opony nie ma czasu na dzwonienie po Assistance – trzeba zakasać rękawy i wziąć się do roboty, niezależnie czy świeci słońce czy akurat leje jak z cebra. A koło od ciężarówki waży około 60 kilogramów!

Inną kwestią jest prędkość i ograniczony czas pracy. Kierowca może prowadzić maksymalnie przez 9 godzin w ciągu dnia (z odpowiednimi przerwami). Teoretycznie jeśli w ciągu 9 godzin ciągłej jazdy przekraczanoby prędkość o zaledwie 5 km/h, to w ciągu całego dnia jazdy pokonany dystans byłby dłuższy tylko o 45 kilometrów. Dystans ten mógłby jednak zadecydować o tym, czy kierowca dotrze do domu przed wieczorem, czy będzie czekała go kolejna noc w aucie na parkingu.

To właśnie tym ludziom dedykowany jest ten krótki spot zrobiony na miarę kinowego hitu.

"Jedyne czego brakło, to pokazania rozłąki z rodziną. Genialna produkcja!", "Wreszcie ktoś prawdę pokazał..." - piszą internauci.

Spot pokazuje  prawdziwe trudy pracy za kółkiem TIR-a, których normalny człowiek na co dzień nie zauważa i zrywa z utrwalonym w społecznej świadomości wizerunkiem kierowcy TIR-a, jako starego, gburowatego mężczyzny, który myśli wyłącznie o własnym interesie.

Na pewno po tym filmie część ludzi zmieni zdanie na temat tej pracy. Innych z kolei zapewne zachęci, aby rozpocząć karierę w tym kierunku - w ubiegłym roku PwC podało, że na rynku brakuje 100 tys. kierowców TIR-ów.

Nagranie jest na pewno bardzo mocne i daje do myślenia.

Najtrudniejsza branża świata

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Serwisowe granice oszczędności - ciąć koszty przez inwestycje?

Oszczędzanie to obecnie jedno z najpopularniejszych słów, także w działach flotowych. Szukający sposobów na zmniejszenie wydatków menedżer floty ima się...

Leasing czy kupno samochodu - jak finansować zakup?

Właściciel nowo powstałej działalności gospodarczej staje na ogół przed wyborem między włączeniem prywatnego auta do kosztów działalności na podstawie...

Mandat, czy trzeba podpisać? kiedy odmowa przyjęcia ma sens?

Mandat uprawomocnia się w momencie gdy zostaje podpisany przez kierowcę. Przyznaje się on w ten sposób do popełnienia zarzucanego mu wykroczenia.

Ubezpieczeniem OC - obalamy i potwierdzamy 10 mitów

Wokół polisy OC krąży wiele legend, przyjrzyjmy się niektórym z nich by uniknąć przykrych niespodzianek z powodu błędnego przekonania o którymś z nich

Co warto wiedzieć o ciśnieniu w oponach?

Opona to jedyne miejsce kontaktu samochodu z nawierzchnią, dlatego ma olbrzymi wpływ na bezpieczeństwo jazdy.

Kredyt na samochochód Toyota Bank Polska S.A.

Kredyt na samochód, który się opłaca? Zobacz, jak to możliwe

Zakup samochodu na kredyt to bardzo popularne rozwiązanie, jednak kredytobiorcy zwykle muszą liczyć się z koniecznością opłacania całkiem sporych odsetek.

Skoda Suberb Combi – marzenie na kółkach

Komfort przewyższający niejedną luksusową limuzynę to jednak nie wszystko, co należący do klasy średniej nowy Superb Combi ma do zaoferowania.

Ecall, telefon ratunkowy obowiązkowy od 2018

Przyrząd automatycznie wykonujący telefon alarmowy do ośrodka ratownictwa w chwili wypadku samochodowego od 2018 roku będzie obowiązkowo instalowany