Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 09.07.2019

KW_TAGS

Mówi się, że jeśli chcesz awansować, powinieneś ubierać się i działać tak, jakbyś już na tym lepszym stanowisku był. W sieci bez trudu znajdziesz porady na temat tego, jak udawać pewnego siebie i zjednywać sobie przyszłych szefów czy partnerów.

Jeśli kiedykolwiek poszedłbyś na spotkanie dla przyszłych akwizytorów, zobaczyłbyś sztucznie napuszone sylwetki, zamaszyste gesty, przyjmowanie postawy otwartej, mimo wyraźnego zestresowania, i robienie piramidki z dłoni, co miałoby przekonać słuchaczy, że mają do czynienia z ludźmi pewnymi siebie, godnymi zaufania i poważnymi.

Czy podczas rozmowy o pracę powinieneś korzystać z wymienionych wyżej sposobów?

To zależy. Jeśli stresujesz się i po prostu chcesz sobie dodać odwagi, małe triki nie powinny zaszkodzić. Jeśli chcesz dostać pracę ponad wszystko i nie interesuje cię nic ponad zatrudnienie i stałą pensję, bo jesteś w sytuacji bez wyjścia – graj.
W innych sytuacjach udawanie naprawdę nie jest dobrym pomysłem, marnuje czas tobie i pracodawcy.

Można oczywiście uznać, że rozmowy o pracę czy pierwsze randki to zawsze spektakl, mający wywrzeć odpowiednie wrażenie na rozmówcy. Często tak jest i po jakimś czasie obie strony mogą czuć się oszukane.
Szef zatrudnił pewnego siebie i energicznego eksperta, a ma dość biernego pracownika, którego nie stać na podjęcie inicjatywy. Z kolei pracownik zastał w firmie zupełnie odmienne od opisywanych na rozmowie warunki i umowę, na jaką się nie umawiał.
Taki układ nie sprawdzi się na dłuższą metę. Jeśli nie masz noża na gardle, bądź szczery – oszczędzisz sobie czasu i nerwów.

Niestety, może się zdarzyć i tak, że będąc szczery, trafisz na manipulanta.
Jak moja znajoma, która na rozmowie wyraźnie podkreślała warunki, które jej w pracy najbardziej przeszkadzają, od przyszłego szefa uzyskała zapewnienie, że w firmie jest zupełnie inaczej, a prawdę odkryła dopiero po kilku miesiącach, gdy szefowi nie chciało się już udawać.

 
Elżbieta Zdanowska
Dziennik Przedsiębiorcy
www.dziennikprzedsiebiorcy.pl

 

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Siła coachingu. Uwalnianie potencjału do rozwoju

Wielu ludzi chce rozwoju. Osobistego i zawodowego. Poszukując sposobów na jak najskuteczniejsze wsparcie ich w tym procesie, natrafiłam m.in. na coaching.

Wynajem samochodu w Warszawie

Dlaczego warto skorzystać z wynajmu długoterminowego? Jaką firmę...

Praktycznie każdy przedsiębiorca musi mieć dostęp do niezawodnej jakości samochodów. Są one niezbędne, by wykonywać służbowe obowiązki. Niestety zakup...

Rozmowy o pracę. Czy warto udawać lepszego, niż jesteś

Mówi się, że jeśli chcesz awansować, powinieneś ubierać się i działać tak, jakbyś już na tym lepszym stanowisku był. W sieci bez trudu znajdziesz porady...

Mindfulness

Wykorzystanie techniki Mindfulness w życiu i miejscu pracy

Rozwój technologiczny doprowadził do prawdziwego tsunami informacji, które przelewają się każdego dnia przez nasz umysł. Wymusiło to na nas zmiany w...

Lider w zespole - czy każdy może być przywódcą?

Dobry lider związany jest nierozłącznie z ludźmi. Osiąganie celów ma zupełnie inny wymiar, kiedy współpracuje się z grupą ludzi.

Miękkie serce – twarde problemy, zwłaszcza dla kierownika

Wśród przełożonych spotyka się czasem tych bardzo mocno skupionych na celu, którzy ludzi traktują jak jedno z „narzędzi” do realizacji założeń.

Masz ochotę na słodycze? Musisz ich spróbować!

Słodycze są najlepszym towarzyszem jesienno-zimowych wieczorów – podnoszą poziom serotoniny i wprawiają nas w dobry nastrój.

Elastyczne techniki zarządzania: SCRUM, GTD

Elastyczne techniki zarządzania, to metody pracy uwzględniające konieczność zmienności otoczenia w wyznaczaniu strategii firmy