Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 09.07.2019

KW_TAGS

Mówi się, że jeśli chcesz awansować, powinieneś ubierać się i działać tak, jakbyś już na tym lepszym stanowisku był. W sieci bez trudu znajdziesz porady na temat tego, jak udawać pewnego siebie i zjednywać sobie przyszłych szefów czy partnerów.

Jeśli kiedykolwiek poszedłbyś na spotkanie dla przyszłych akwizytorów, zobaczyłbyś sztucznie napuszone sylwetki, zamaszyste gesty, przyjmowanie postawy otwartej, mimo wyraźnego zestresowania, i robienie piramidki z dłoni, co miałoby przekonać słuchaczy, że mają do czynienia z ludźmi pewnymi siebie, godnymi zaufania i poważnymi.

Czy podczas rozmowy o pracę powinieneś korzystać z wymienionych wyżej sposobów?

To zależy. Jeśli stresujesz się i po prostu chcesz sobie dodać odwagi, małe triki nie powinny zaszkodzić. Jeśli chcesz dostać pracę ponad wszystko i nie interesuje cię nic ponad zatrudnienie i stałą pensję, bo jesteś w sytuacji bez wyjścia – graj.
W innych sytuacjach udawanie naprawdę nie jest dobrym pomysłem, marnuje czas tobie i pracodawcy.

Można oczywiście uznać, że rozmowy o pracę czy pierwsze randki to zawsze spektakl, mający wywrzeć odpowiednie wrażenie na rozmówcy. Często tak jest i po jakimś czasie obie strony mogą czuć się oszukane.
Szef zatrudnił pewnego siebie i energicznego eksperta, a ma dość biernego pracownika, którego nie stać na podjęcie inicjatywy. Z kolei pracownik zastał w firmie zupełnie odmienne od opisywanych na rozmowie warunki i umowę, na jaką się nie umawiał.
Taki układ nie sprawdzi się na dłuższą metę. Jeśli nie masz noża na gardle, bądź szczery – oszczędzisz sobie czasu i nerwów.

Niestety, może się zdarzyć i tak, że będąc szczery, trafisz na manipulanta.
Jak moja znajoma, która na rozmowie wyraźnie podkreślała warunki, które jej w pracy najbardziej przeszkadzają, od przyszłego szefa uzyskała zapewnienie, że w firmie jest zupełnie inaczej, a prawdę odkryła dopiero po kilku miesiącach, gdy szefowi nie chciało się już udawać.

 
Elżbieta Zdanowska
Dziennik Przedsiębiorcy
www.dziennikprzedsiebiorcy.pl

 

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Elastyczne techniki zarządzania: SCRUM, GTD

Elastyczne techniki zarządzania, to metody pracy uwzględniające konieczność zmienności otoczenia w wyznaczaniu strategii firmy

Bizneswoman ma pod górkę na etacie i samozatrudnieniu

Dlaczego kobietom tak ciężko się przebić i czy biznes faktycznie skorzystałby na daniu im szansy? Ponadczasowe pytanie - niestety aktualne

Kapitał intelektualny i edukacja - konferencja

Akademia Finansów i Biznesu Vistula oraz ALI Polska zapraszają do udziału w międzynarodowej konferencji poświęconej współpracy nauki i biznesu.

Budowa własnego domu, pogodzenie własnych potrzeb z ekologią

Dzięki wielu dostępnym na rynku technologiom budowy domów jesteśmy w stanie stworzyć dom ciepły i jednocześnie energooszczędny.

Folwark Karczemka - detox od cywilizacji

W erze rozwoju technologii telekomunikacyjnych coraz bardziej przyzwyczajamy się do “bycia pod telefonem” w każdej sytuacji, nawet w czasie wakacji.

7 typów pracowników, które spotkasz na swojej drodze

1. Ukwiał Trochę już przyrósł do biurka, skupia się na dobrze znanych obowiązkach. Niechętny do nauki. Pacyfikujący każdy twórczy ferment. Zadowolony,...

Cytaty motywacyjne - ich znaczenie i wpływ

Coaching rozwoju osobistego – motywujące frazesy okiem psychologa

Wszyscy zetkneliśmy się z motywującymi cytatami, ale co się stanie jeśli psycholog wypowie się na temat ich wartości i ewentualnych zagrożeń?

Budowanie zaangażowania pracowników - porady dla managerów

Wiele organizacji poszukuje drogi do jej zwiększenia, wierząc, że jest to dobry kierunek do realizacji strategii biznesowej i budowania lojalności...